مصاحبه با برگزیدگان بورسیه صنعتی (قسمت چهارم)

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۱ کد : ۲۷۵۲۰ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۶۲۲
آقای علی عرب دزگ یکی دیگر از برگزیدگان بورسیه صنعتی دانشگاه بیرجند است. آقای عرب دانشجوی کارشناسی زمین‌شناسی دانشگاه بیرجند و دانش آموخته رشته تجربی در دوره متوسطه می‌باشد.
مصاحبه با برگزیدگان بورسیه صنعتی (قسمت چهارم)

در بخش چهارم از نشست با پذیرفته شدگان بورسیه‌ی صنعتی دانشگاه بیرجند گفتگویی با اقای علی عرب دزگ، دانشجوی کارشناسی زمین‌شناسی دانشگاه بیرجند و دانش آموخته رشته تجربی در دوره متوسطه، داشتیم

- چه مراحلی را گذراندید تا موفق به اخذ بورسیه شدید؟ بورسیه چه شرکتی هستید؟ ومزایای بورسیه از نظر شما چیست؟ 
بنده پس از انتخاب کد رشته‌های بورسیه در زمان ثبت نام کنکور، در ابتدا برای مصاحبه‌ی بورسیه صنعتی در دانشگاه گرگان دعوت شدم که متأسفانه نتوانستم موفق شوم، ولیکن بعد از اعلام نتایج رشته‌ای، در دانشگاه بیرجند پذیرفته شدم با این تفاوت که کد دعوت به مصاحبه بورسیه صنعتی رشته زمین‌شناسی هم برایم لحاظ شده بود، بعد از مدتی پس از اطلاع‌رسانی توسط دانشگاه، مصاحبه صورت گرفت و پس از حدود دو هفته، نتایج از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد و در رشته مذکور پذیرفته شده و در حال حاضر در شرکت میناکان مشغول فعالیت هستم. وی در خصوص مزایای بورسیه تحصیلی گفت: مهمترین مزایای آن این است که از یکسو دانشجو می‌تواند همزمان با تحصیل، نه تنها با محیط واقعی بازار کار آشنا شود، بلکه از حقوق و مزایای مناسبی هم بهره‌مند گردد و از سوی دیگر آینده شغلی روشن و مشخصی در انتظار اوست، که این مسأله بسیار با اهمیت است. 

- توصیه‌ شما به سایر افراد مستعد تحصیل و رتبه‌های برتر جهت تحصیل در دانشگاه بیرجند چیست؟ 
دانشگاه بیرجند به دلیل موقعیت خاص شهر بیرجند و مناطق اطراف آن، بستر مناسبی برای یادگیری می‌دانی در رشته‌های مختلف خصوصاً زمین‌شناسی است، در شهر بیرجند و همچنین دانشگاه آن، کم و بیش فضای تحصیلی و علمی، بطور ملموسی حاکم است که این موضوع مهم را می‌توان جزء نقاط قوت تحصیل در دانشگاه بیرجند دانست، از طرفی، امکانات خوب و قابل قبول درمانی، حمل و نقل، تغذیه، خوابگاه و… از دیگر ویژگی‌های مهم این دانشگاه محسوب می‌گردد. 

- آینده تحصیل در ایران را چگونه می‌دانید؟ وچه توصیه‌ای به دانشجویان دارید تا با انگیزه و نشاط هرچه بیشتر به تحصیل بپردازند؟ 
به نظر من با توجه به اقدامات خوبی مانند اجرای طرح بورسیه صنعتی و سایر طرح‌های مفید، می‌توان گفت، شرایط تحصیل در ایران، نسبت به گذشته بهتر شده است، پیشنهاد من به دانشجویان عزیز این است که در حد توان و در صورت امکان، سعی کنند همزمان با تحصیل و تقویت بخش تئوری، نسبت به رشد و تقویت بخش عملی هم تلاش کنند، چرا که بدون شک، از این راه، می‌توانند به درآمدزایی مناسبی دست یابند که قطعاً تسلط بر دروس و ایجاد درآمد، خواهد توانست انگیزه و شور تلاش، برای رسیدن به هدف را در آنان چندین برابر افزایش دهد.

- نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی که احتمالاً درحال حاضر و بطور کلی در مسیر تحصیل دارید یا خواهید داشت؟ و چه انتظاراتی دارید؟ 
یکی از دغدغه‌ها کم بودن سهمیه استعدادهای درخشان است، به عنوان مثال می‌بایست تا سال سوم، جزء ده درصد هم ورودی‌های رشته خود باشیم و از آنجایی که تعداد هم کلاسی‌های ورودی ما بیست نفر می‌باشد، بنابراین، کلاً دو نفر می‌توانند ثبت نام انجام دهند، این در حالی است که در این کلاس سه نفر بورسیه صنعتی وجود دارد. 
مسأله‌ی دیگری که وجود دارد، این است که از بین دروس اختیاری که در چارت درسی برایمان ارائه شده، باتوجه به نیاز شرکت، کدامیک را انتخاب کنیم، آیا اصلاً آن دروس اختیاری در طول دوران تحصیل در دانشگاه برگزار می‌شود یا خیر. یکی دیگر از نگرانی‌ها این است که از آنجایی که ما در تابستان بصورت کارورزی مشغول فعالیت هستیم و برابر مقررات مربوطه، دانشگاه، در تمام فصول برای ما خوابگاه در نظر گرفته است، آیا در آخر ترم در همان اتاق خود خواهیم ماند یا می‌بایست نسبت به تخلیه و جابجایی آن در ایام تابستان اقدام کنیم.


لینک دانلود فایل
آخرین ویرایش۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳