گفتگوی زنده با موضوع «آشنایی با رشته زمین شناسی و فرصت‌های شغلی آن»

۰۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۷ کد : ۱۵۷۵۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۷۸
گفتگوی زنده با موضوع «آشنایی با رشته زمین شناسی و فرصت‌های شغلی آن»، جمعه ۵ آذر ماه ۱۴۰۰ در صفحه اینستاگرام مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند برگزار گردید.

در این گفتگو ابتدا آقای دکتر زرین‌کوب استاد تمام گروه زمین شناسی دانشگاه بیرجند به تعریف رشته زمین شناسی پرداختند و اشاره کردند زمین شناسی علم بررسی منشأ زمین و منشأ جهان است که در آن در مورد ساختمان زمین و مواد سازنده زمین صحبت به بررسی پراخته می‌شود. سپس به اهمیت و نیاز به وجود رشته زمین شناسی اشاره شد، و به این سؤال که چه افرادی با چه ویژگی‌های شخصیتی و چه توانمندی‌هایی می‌توانند در این رشته موفق باشند پاسخ دادند و علاقه به زمین و طبیعت، خسته نشدن و پشتکار را به عنوان عوامل مهم در این زمینه برشمردند.

در ادامه آقای دکتر غلامی توضیحاتی در خصوص وضعیت بازار کار رشته زمین شناسی در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه دادند و در خصوص ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نکاتی را توضیح دادند و فرصت‌های شغلی متنوع رشته زمین شناسی را تشریح کردند و به ارزیابی وضعیت بازار کار این رشته در 15-10 سال آینده پرداختند.

سپس  آقای دکتر زرین‌کوب به توضیح جامع و کامل گرایش‌های مختلف رشته زمین‌شناسی و تفاوت‌های آن‎ها پرداختند و  آقای دکتر غلامی توضیحاتی در خصوص وضعیت رشته زمین شناسی در دانشگاه بیرجند ارائه دادند.

در پایان نیز به سؤالات مطرح شده به طور کامل و جامع پاسخ داده شد.

این گفتگو با میزبانی خانم حیدری ،کارشناس مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند، به مدت 46 دقیقه برگزار شد، مورد استقبال دانش آموزان، دانشجویان ورودی و سایر علاقه‌مندان قرار گرفت.

آخرین ویرایش۰۶ آذر ۱۴۰۰

نظر شما :