برگزاری نشست بر خط مرکز مشاوره و توانمندسازی با پردیس مهندسی، پردیس علوم پایه و دانشکده فنی فردوس

۰۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۹:۴۰ کد : ۱۷۴۴۰ اخبار
تعداد بازدید:۱۴۱۳
نشست بر خط مرکز مشاوره و توانمندسازی با پردیس مهندسی، پردیس علوم پایه و دانشکده فنی فردوس در تاریخ ۸ اسفند ‌ماه ۱۴۰۰ به همت مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشگاه بیرجند با حضور دکتر هادی صمدیهء (رئیس مرکز مشاوره و توانمندسازی)، دکتر علیرضا ذوالفقاری (رئیس پردیس مهندسی)، دکتر ابراهیم غلامی (رئیس پردیس علوم پایه) و دکتر مهدسی تورانی (رئیس دانشکده فنی فردوس) در سامانه اسکای‌روم برگزار گردید.

در ابتدا دکتر صمدیهء به بررسی مشکلات دانشجویان و موارد مؤثر در افت تحصیلی پرداختند، در ادامه به ضرورت برگزاری چنین نشست‌ها و اجرای برنامه‌هایی در این زمینه اشاره کردند.

سپس دکتر ذوالفقاری پکیج و دستوالعمل زنده ماندن در دانشگاه را معرفی کردند و به مواردی همچون حس خوب دانشجویی، انگیزه درس خواندن، مسئله شغل‌یابی و برنامه‌ریزی را توضیح دادند؛ هدف آموزش و چگونه موفق شدن در دانشگاه را نیز به طور کامل توضیح دادند.

در ادامه دکتر غلامی به آسیبهای وارد شده بر تحصیل دانشجویان اشاره کردند و توضیحاتی در این خصوص ارائه دادند. سپس دکتر تورانی راه‌حلهایی را برای رفع مشکل افت تحصیلی دانشجویان همچون هدف داشتن در دوران تحصیل، برنامه‌ریزی، ابزارهای رسیدن به هدف، روشهای صحیح مطالعه و .... اشاره کردند.

در پایان نشست سرکار خانم ملکوتی به معرفی برنامهها و دورههای مرکز مشاوره و توانمندسازی برای بررسی افت تحصیلی پرداختند و لینک چک لیست افت تحصیلی در محیط اسکای روم قرار داده شد و از دانشجویان حاضر در جلسه خواسته شد تا آن را تکمیل کنند.

آخرین ویرایش۰۹ اسفند ۱۴۰۰

نظر شما :