در محل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد

نشست معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای بیرجند

۱۹ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۲:۵۵ کد : ۴۲۸۳ اخبار
تعداد بازدید:۲۸۹۵
نشست معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های بیرجند با هدف بررسی مباحث فرهنگی در دانشگاه‌ها در محل سالن جلسات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزارشد.
نشست معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای بیرجند

نشست معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های بیرجند،  با دعوت تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان با حضور معاونین فرهنگی و اجتماعی، کارشناسان و نمایندگان تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌ها درمحل سالن جلسات کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در این جلسه که دکتر قادری، معاون فرهنگی واجتماعی دانشگاه، به همراه معاونین فرهنگی واجتماعی سایردانشگاه‌های بیرجند حضور داشتند، حاضرین به بررسی مباحث فرهنگی در دانشگاهها،چالش‌هاو راهبردها پرداختند. دکترمحمدقادر قادری، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در این جلسه ضمن بیان این مطلب که در دهه 50 انقلاب، اوضاع فرهنگی خوبی مشاهده نمی‌‌شود، به کمبود اعتبارات فرهنگی در دانشگاه‌ها اشاره کرد وگفت: سهم دانشگاه‌ها در فرهنگ جامعه، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی، در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست. وی در ادامه خاطر نشان کرد: بر این اساس، مهم ترین منبع فرهنگی فکر و اندیشه دانشجو است . وی با بیان این مطلب که ضمن صداقت با دانشجویان، باید هم افکار و هم نیازهای دانشجویی اولویت نگاه مدیران فرهنگی باشد، تاکید کرد: ملاک کار فرهنگی، آیین نامه‌های موجود است و هیچ گونه مانعی در اجرای درخواست‌های دانشجویان، از سوی معاونت فرهنگی واجتماعی دانشگاه، وجود ندارد. شایان ذکر است در ادامه جلسه، نمایندگان تشکل‌های اسلامی دانشگاه‌ها به بیان نقطه نظرات خود در زمینه کار فرهنگی در دانشگاه‌ها پرداختند و معاونین فرهنگی واجتماعی دانشگاههای بیرجند نیز پاسخ لازم را ارائه کردند. درپایان، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند و دبیر شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های استان، ادامه این جلسات را در چارچوب شورای مذکور قابل تکرار دانست و مقرر شد در صورت درخواست تشکل‌ها، این جلسات برگزار شود.

آخرین ویرایش۱۹ مرداد ۱۳۹۸