با حضور دکتر بهنام فر، نشست علمی ادبی عاشورا در ادبیات کلاسیک فارسی و نگاه عارفان برگزار شد

۰۳ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۴ کد : ۱۴۱۳۰ اخبار اخبار برگزیده معاونت
تعداد بازدید:۷۷۲
سومین نشست از سلسله نشستهای علمی معاونت فرهنگی و اجتماعی ویژه ماه محرم و صفر برگزار شد.
با حضور دکتر بهنام فر، نشست علمی ادبی عاشورا در ادبیات کلاسیک فارسی و نگاه عارفان برگزار شد


به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در ادامه سلسله نشست های ویژه ماه محرم و صفر، نشست علمی ادبی با عنوان ((عاشورا در ادبیات کلاسیک فارسی و نگاه عارفان)) شامگاه دوشنبه یکم شهریورماه و با حضور دکتر بهنام فر، عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه برگزار شد. 
در ابتدای این جلسه، دکتر زنگویی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن عرض تسلیت ایام محرم و صفر و همچنین رحلت علامه حکیمی بر ساحت های موجود در خصوص امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: الگوها وقتی به حد بالایی از درجات پسندیده رسید، شاعران وارد شده و سخنوری می کنند و همچنین شاعران در بزرگ داشت و احیای این موضوعات تأثیر فراوانی دارند.
در ادامه این نشست علمی ادبی، دکتر بهنام فر ضمن بیان تقابل حق علیه باطل در قیام عاشورا بر انواع نگاه ها به عاشورا اشاره کرد و افزود: دین اسلام دین الگو و امام حسین (ع) الگوی برای مسلمان هستند. در ادامه ایشان ضمن اشاره به اشعاری که شاعران در ادوار مختلف به قیام عاشورا داشته اند بر مقامات عرفانی شخصیت امام حسین (ع) تاکید کرد.
شایان ذکر است این نشست با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی و مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری و مشارکت انجمن علمی زبان و ادبیات فارسی برگزار شد.
جهت مطالعه متن کامل سخنرانی لطفا کلیک نمایید.

آخرین ویرایش۱۳ شهریور ۱۴۰۰