نشست صمیمانه اعضای کانون کارآفرینی دانشگاه بیرجند به مناسبت گرامیداشت هفته ملّی کارآفرینی برگزار شد

تعداد بازدید:۳۱۰۱
نشست صمیمانه اعضای کانون کارآفرینی دانشگاه بیرجند به مناسبت گرامیداشت هفته ملّی کارآفرینی برگزار شد

در این نشست که به میزبانی زیست بوم نوآوری، فن آوری و کارآفرینی دانشگاه برگزار شد، مهندس ابولفضل ندائی، کارشناس زیست بوم دانشگاه،‌ در ابتدا ضمن عرض خیر مقدم به اعضای کانون کارآفرینی،‌ گزارشی از فعالیت های زیست دانشگاه ارائه نمود و گفت: زیست بوم دانشگاه متعلق به همه دانشجویان است و این مرکز  از ایده های نو دانشجویان مستعد و توانمند حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه در زیست بوم نوآوری، فن آوری و کارآفرینی دانشگاه همه امکانات لازم برای رشد ایده های دانشجویان فراهم است، گفت: با توجه به حضوری شدن دانشگاه،‌ برنامه های زیست بوم متنوع تر خواهد شد تا إن شاءالله شاهد حضور همه دانشجویان کارآفرین در این مرکز باشیم .

در ادامه این نشست،‌ دکتر ناصر ولی پور مطلق،‌ رئیس سابق مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه و مشاور کانون کارآفرینی دانشگاه با اشاره به رسالت مهم آموزش عالی کشور گفت: دانشگاه های ما باید از همه امکاناتشان برای تربیت و پرورش دانشجویان در زمینه های مهارت نرم و سخت بهره گیرند.

دکتر ولی پور مطلق،‌ عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند در ادامه به لزوم بهره گیری از ظرفیت های کانون کارآفرینی در شورای سیاست گذاری کارآفرینی دانشگاه اشاره کرد و گفت: کانون کارآفرینی دانشگاه به جهت اینکه از میان دانشجویان علاقمند به این حوزه تشکیل شده،‌ بهتر می تواند دغدغه های دانشجویان کارآفرین را شناسایی و آنها را حل نماید.

افشین ابراهیم آبادی‌، دبیر کانون کارآفرینی دانشگاه بیرجند نیز در این نشست، ضمن گرامی داشت هفته ملی کارآفرینی، از تلاش همه اعضای محترم کانون کارآفرینی قدردانی کرد و گفت: با توجه به رسالتی که بر دوش ماست باید به بهترین نحو ممکن در جهت توانمندسازی نه تنها دانشجویان،‌ بلکه جامعه قدم برداریم چرا که مهم ترین اصل کانون "زندگی بهتر همراه با کارآفرینی توأم با یکدیگر" است و جامعه ای در مسیر پیشرفت و سعادت حرکت می کند که همه اعضای آن دغدغه شان یاری یکدیگر در هر شرایطی باشد.

وی در ادامه به بیان بخشی از اقدامات انجام شده توسط کانون کارآفرینی دانشگاه پرداخت و از دغدغه مهم کانون کارآفرینی که اشتغالزایی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان است گفت : کانون کارآفرینی دانشگاه بر این است تا با بهره گیری از ظرفیت اساتید و صنعتگران این خلأ و فاصله میان فارغ التحصیلی و پیدا کردن شغل مناسب را از بین ببرد.

افشین ابراهیم آبادی در ادامه از برنامه های کانون برای آینده خبر داد و افزود :‌ کانون کارآفرینی دانشگاه بیرجند با عنایت به رسالت اصلی دانشگاه بیرجند که نگاهی جامعه محور دارد در تلاش خواهد بود در قدم اول دوره های ویژه ای متناسب با استعداد فردی شخص و نیاز روز جامعه برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را برگزار نماید.

وی افزود : متأسفانه مشکل امروز جامعه دانشگاهی و دانشجویان ما صرفا مدرک گرایی است و توجه شایانی به مسأله مهارت آموزی در کنار تحصیل نشده است و بسیاری از دانشجویان نمی توانند استعداد و توانمندی خود را شناسایی کنند و آن را پرورش دهند.

گفتنی است، در این نشست برخی دیگر از مسئولان کانون کارآفرینی حضور داشتند و در ادامه به بیان نظرات و ایده هایشان پرداختند. 

آخرین ویرایش۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱