به مناسبت آغاز دهه کرامت، ۴۳ دانشجوی دختر به اردوی زیارتی فرهنگی قم و جمکران اعزام شدند.

با هدف شرکت در «گردهمایی و جشن بزرگ دختران دانشجوی سراسر کشور» در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) جمعی از دختران دانشجوی دانشگاه بیرجند به این سفر اعزام شدند.
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۷:۴۷ کد : ۲۷۷۱۶ اخبار برگزیده معاونت اطلاعیه های مهم
تعداد بازدید:۱۴۷

اجتماع بزرگ و باشکوه ۵ هزار نفری دخترانه، عصر روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه 1403 با شعار «با شما سربلندیم» در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی حاج سعید حدادیان و شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی برگزار می­ شود. پیرو نامه ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راستای تکریم و تجلیل از دانشجویان دختر و توجه به انگیزه­ های دینی و مذهبی و نیاز آنان به اردوهای فرهنگی و زیارتی، شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و با مساعدت ویژه ریاست محترم دانشگاه بیرجند و حوزه معاونت اداری و مالی، دانشجویان دختر با ثبت­نام و انجام قرعه ­کشی به این اردو اعزام شدند. دکتر فرزانه پور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در مراسم بدرقه دانشجویان برای آنها آرزوی توفیق کرد و خواستار بهره­ برداری مطلوب آنها از این فرصت و دعوت پیش ­آمده شد.

دکتر محمدی مدیر فرهنگی دانشگاه ضمن تشریح اهداف این سفر، از دانشجویان خواست با همدلی بیشتر، در اجرای موفق اردو با سرپرستان همکاری شایسته داشته ­باشند و هر کدام خود را در جای دیگری فرض کنند تا شاهد بخشش و گذشت باشند و از یکدیگر توان و انرژی مثبت دریافت کنند.

معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، حرم مطهر حضرت معصومه (س) و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در برگزاری این آیین مشارکت دارند.

اول ذیقعده سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) به نام روز دختر نامگذاری شده و حرم مطهر بانوی کرامت در این ایام برنامه‌های ویژه ­ای برای دختران برگزار می‌کند.

آخرین ویرایش۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳