درخشش دانشگاه بیرجند در میان برترین دانشگاه های جهان در حوزه بیولوژیک

۰۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۷ دستاوردهای دانشگاه
تعداد بازدید:۸۹۱۹
دانشگاه بیرجند براساس رتبه بندی موسسه تایمز ۲۰۱۹ موفق به کسب رتبه ۱۲ در میان ۱۷ دانشگاه ایران شد.
درخشش دانشگاه بیرجند در میان برترین دانشگاه های جهان در حوزه بیولوژیک

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، نظام رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

این نظام رتبه بندی بر اساس شاخص های مختلف به رتبه بندی دانشگاه ها پرداخته که مهم ترین آن رتبه بندی بر اساس دانشگاه های بین المللی است. از دیگر موارد رتبه بندی تامیز بر اساس تاثیر دانشگاه ها و همچنین رتبه بندی موضوعی است.
رتبه‌بندی تایمز در بررسی جدید خود بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته علم بیولوژیک را معرفی کرد که نام دانشگاه بیرجند در آن به چشم می خورد.
در این نظام رتبه بندی در رتبه بندی world university ranking در قسمت subject - حوزه biological sciences دانشگاه بیرجند توانسته است رتبه 12 را در بین دانشگاه های ایران و رتبه بالای 1000 کل رتبه بندی را به خود اختصاص دهد. 

همچنین در حوزه موضوعی physical sciences دانشگاه بیرجند توانسته است رتبه 18 دانشگاه های ایران و رتبه بالای 800 را در کل رتبه بندی تایمز بدست بیاورد. 
این بررسی میان یک هزار و ۲۵۸ دانشگاه صورت گرفته که نشان دهنده پیشرفت دانشگاه های ایران به نسبت سال ۲۰۱۸ است؛ سال گذشته تنها ۱۱ دانشگاه ایران در میان برترین های جهان در علم بیولوژیک جای گرفته بودند که این آمار به 17 دانشگاه رسیده است.