برگزاری ششمین نشست تخصصی «زنان در آموزش عالی»

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۳ کد : ۱۲۳۷۹ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۹۴۵
ششمین نشست تخصصی  زنان در آموزش عالی با موضوع «نگاهی به دانشگاه بیرجند» برگزار شد.
برگزاری ششمین نشست تخصصی «زنان در آموزش عالی»

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، ششمین نشست تخصصی  زنان در آموزش عالی با هدف مطرح شدن فرصت‌ها، مشکلات، چالش‌های حرفه‌ای زنان دانشگاهی با موضوع «نگاهی به دانشگاه بیرجند» امروز سه‌شنبه 19 اسفند 1399 با حضور دکتر فائزه رحمانی مشاور وزیر علوم تحقیقات، تحقیقات و فناروی در امور بانوان به میزبانی دانشگاه بیرجند به‌صورت مجازی برگزار شد.
دکتر هما مالکی مشاور رئیس دانشگاه بیرجند در امور زنان و خانواده ضمن ارائه آماری از بانوان شاغل و دانشجویان دختر در دانشگاه بیرجند به بیان فعالیت‌های امور بانوان و خانواده با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت پژوهش، فناروی و نوآوری، مرکز بهداشت و درمان، مرکز مشاوره و درمان و مدیریت تربیت‌بدنی و فوق برنامه پرداخت.
وی دانشگاه بیرجند را دانشگاه در حال توسعه و دور از مرکز دانست و سختی کار، عدم وجود برخی از دوره‌های تحصیلات تکمیلی ، ناقص بودن هرم اعضای هیأت علمی و کمبود نیروی انسانی را از جمله جالش‌های بانوان در مسیر توسعه در دانشگاه بیرجند برشمرد.
دکتر مرضیه ثاقب‌جو  عضو هیأت علمی گروه آموزشی علوم ورزشی دانشگاه بیرجند ضمن بررسی قوانین ارتقاء و جذب بانوان از چالش‌های بانوان در  جایگاه‌های مدیریتی و ارتقا و جذب سخن گفت.
دکتر عاطفه آجری آیسک عضو هیأت علمی گروه آموزشی حقوق دانشگاه بیرجند نیز قوانین حقوقی مربوط به بانوان را مورد نقد وبررسی قرار داد. 
و در ادامه دکتر سیده عاطفه حسینی عضو هیأت علمی گروه آموزشی گیاه‌پزشکی از دلایل اثر بخشی ناکافی بانوان دانشگاهی در جامعه گفت و به راه حل‌های جامعه دانشگاهی در جهت افزایش جایگاه زنان و تثبیت آن در جامعه اشاره کرد.

آخرین ویرایش۱۹ اسفند ۱۳۹۹