برگزاری وبینار موزه‌های دانشگاهی، پیوند دانشگاه و جامعه

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۳۰۸۶ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۷۶۷
وبینار موزه‌های دانشگاهی، پیوند دانشگاه و جامعه به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی بصورت مجازی برگزار شد.
برگزاری وبینار موزه‌های دانشگاهی، پیوند دانشگاه و جامعه

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، وبینار موزه‌های دانشگاهی، پیوند دانشگاه و جامعه به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی  با حضور دکتر احمد خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند، دکتر سلمان ساکت، رئیس موزه دانشگاه فردوسی مشهد و جمعی از همکاران دانشگاهی بصورت مجازی برگزار شد.  
دکتر خامسان، رئیس دانشگاه بیرجند در ابتدای این جلسه ضمن تبریک روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، به نقش دانشگاه‌ها  در حفظ میراث مکتوب تأکید کرد و گفت: اساسنامه موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند در هیأت امنای دانشگاه‌های خراسان جنوبی به تصویب رسیده است.
 دکتر خامسان گفت: امیدواریم تا پایان شهریور ماه سال جاری، بتوانیم نسبت به افتتاح بخش‌های اصلی موزه اقدام کنیم.
وی در ادامه به معرفی بخش‌های مختلف موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجد پرداخت و بر نقش دانشگاه در معرفی مفاخر تأکید کرد و ادامه داد: ان شاالله در سال آینده بخش موزه علم و فناوری نیز افتتاح خواهد شد.
در ادامه این نشست علمی، دکتر سلمان ساکت، مدیر موزه دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تشکر از فعالیت‌های دانشگاه بیرجند در حیطه موزه‌های دانشگاهی به تعریف و معرفی انواع موزه‌ها پرداخت. دکتر ساکت ضمن تشریح فعالیت‌های موزه‌های دانشگاهی رسالت این موزه‌ها را برشمرد.
معرفی موزه دانشگاه فردوسی مشهد و فعالیت‌هایی که در این مرکز صورت می گیرد، پایان بخش صحبت‌های دکتر ساکت بود. پخش کلیپ ویژه روز جهانی موزه و میراث فرهنگی از  دیگر بخش‌های این برنامه بود.
وبینار موزه‌های دانشگاهی، پیوند دانشگاه و جامعه به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی از سوی موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه و با همکاری مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری با حضور جمعی از همکاران دانشگاهی برگزار شد.

آخرین ویرایش۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰