احداث ساختمان، بهسازی، بازسازی و تکمیل مرکز نوآوری دانشگاه بیرجند

۱۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۰ کد : ۱۳۶۶۹ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۸۱۸
ساختمان مرکز نوآوری (مانا۱) دانشگاه بیرجند احداث شد.
احداث ساختمان، بهسازی، بازسازی و تکمیل مرکز نوآوری دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مهندس علی یعقوبی، مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه با اعلام خبر احداث ساختمان، بهسازی لرزه‌ای، بازسازی و تکمیل مرکز نوآوری دانشگاه بیرجند گفت: در این پروژه بهسازی لرزه‌ای، بازسازی و تکمیل ساختمان‌های موجود مرکز نوآوری دانشگاه بیرجند با متراژ 496 مترمربع انجام شد و در جنب این مجموعه ساختمان مرکز نوآوری با متراژ 56 مترمربع احداث شد.
وی افزود: این پروژه در 17 آبان 1399 آغاز شد و در کمتر از هشت ماه (16 تیر 1400) با اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
پروژه زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه با پیگیری و مساعدت ریاست محترم دانشگاه، معاون محترم پژوهش و فناوری و نوآوری، نظارت و پیگیری هر روزه مدیریت امور فنی و نظارت و بر طرح‌های عمرانی و اعضای تیم مرکز نوآوری دانشگاه با احداث ساختمان و بهسازی لرزه‌ای، بازسازی و تکمیل شد.
دکتر هادی فرهادیان، مسئول مرکز نوآوری و شتابدهی دانشگاه بیرجند نیز در ادامه این گفتگو بیان داشت: ساختمان مانا 1 داری چهار فضای اشتراکی است که در این مجموعه علاوه بر حضور شرکت‌های دانش بنیان، 24 تیم کارآفرینی و دانشجویی و شرکت‌های دانش بنیان مستقر خواهند شد.
وی با اشاره به آغاز تجهیز زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه افزود: کافه زیست بوم نوآوری و اتاق کنفرانس و ... از دیگر بخش‌های این مجموعه است.
ساختمان مانا 1 اصلی ترین فضای زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه در پردیس شوکت آباد است.
شایان ذکر است: در طول سه سال گذشته ساختمان مانا، مرکز اشتغال و کارآفرینی، کارگاه‌های مهارت آموزی دکتر زنگوئی و کارگاه‌های مهارت آموزی در محل ساختمان قبلی هواشناسی برای فعال کردن زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه ساخته و یا بازسازی شده‌اند.
فعال شدن بخش مهارت آموزی و نوآوری یکی از عوامل رشد و ارتقای رتبه دانشگاه است.

آخرین ویرایش۱۹ تیر ۱۴۰۰