برگزاری اولین جلسه از پروژه بین المللی HighRec

۲۰ تیر ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۳ کد : ۱۳۶۸۶ اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۹۹۱
اولین جلسه از پروژه بین المللی HighRec (شیرین سازی آب های نامتعارف جهت مصارف کشاورزی) با معرفی طرف‌های ایرانی (دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی اصفهان)، قطری (دانشگاه قطر) و آلمانی (دانشگاه صنعتی برلین، موسسه تحقیقاتی inter۳ و موسسه تحقیقاتی فرانهوفر) روز دوشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۰در محل دانشگاه برلین به صورت فیزیکی برای سه طرف آلمانی و مجازی برای سایرین برگزار گردید.
برگزاری اولین جلسه از پروژه بین المللی HighRec

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند،  در ابتدای این جلسه دکتر Ender از دانشگاه صنعتی کارلسروهه به نمایندگی از وزارت علوم آلمان (BMBF) گزارشی از روند تصویب پروژه مذکور (شامل تعداد پروپوزال های دریافت شده و روند بررسی و داوری پروپوزال ها) ارائه نمود. سپس هر کدام از طرفین پروژه به معرفی خود و اعضا تیم پروژه پرداختند. معرفی دانشگاه بیرجند و مشاوران و کارشناسان علمی در این پروژه (دکتر بهدانی، دکتر شهیدی، دکتر خاشعی و دکتر معماریان)  نیز توسط دکتر پوررضا بیلندی انجام گرفت. دکتر پوررضا بیلندی به بیان مسایل آب در منطقه پرداخت و با بیان اینکه این منطقه دارای ظرفیت فراوانی از آبهای نامتعارف می‌باشد خاطر نشان کرد: از محل شیرین سازی و تصفیه این آب‌ها می‌توان در کشت محصولات مهم و استراتژیک استان یعنی زعفران، زرشک و عناب استفاده کرد. همچنین در ادامه ارائه گروه پژوهشی زعفران و آزمایشگاه‌های مرتبط با این پروژه در دانشگاه بیرجند مورد ملاحظه و معرفی قرار گرفت.

در آخرین بخش از این جلسه نیز مطابق با پروپوزال مصوب، برنامه زمان بندی و تقسیم وظایف پروژه انجام گرفت و مقرر گردید در تاریخ های مصوب جلسات هماهنگی و تبادلات علمی بین گروه های دخیل در پروژه برقرار شده و چالش های موجود در روند اجرای پروژه شناسایی و رفع گردد. در نهایت مدیران پروژه تاکید کردند که از ظرفیت مادی و معنوی دفتر همکاری های بین الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران جهت تسریع و تقویت روند اجرای پروژه استفاده بیشتری شود.

آخرین ویرایش۲۰ تیر ۱۴۰۰