در مصاحبه با مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه اعلام شد؛

تشریح اهم اقدامات و عملکرد مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰

۱۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۶ کد : ۱۴۷۲۶ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۴۹۷
از سوی دکتر سامان فرزین، اهم اقدامات و عملکرد  مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در شش ماه نخست سال ۱۴۰۰ تشریح شد.
تشریح اهم اقدامات و عملکرد مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، اهم اقدامات و عملکرد مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در شش ماهه نخست سال 1400 توسط دکتر سامان فرزین تشریح شد.
دکتر فرزین با اشاره به طراحی و نظارت بر اجرای فعالیت‌های ارتباطی و تبلیغی کلان سازمان گفت: 860 عنوان خبر، اطلاعیه و گزارش خبری در شش ماهه نخست سال جاری در صفحه اصلی سایت دانشگاه بیرجند درج شده است.  مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه به پاسخگویی لازم ومقتضی به مطبوعات و رسانه‌ها درخصوص سوالات یا ابهامات مطروحه دررابطه با سازمان، اعلام کرد: در این مدت 25 پیام و بیانیه تهیه و منتشر شد و همچنین طراحی و چاپ  بنر، تراکت و چاپ  برشور و کتابچه، فولدر، گردآوری، طراحی و انتشار الکترونیکی شش عنوان نشریه الکترونیکی شکوه شرق از دیگر اقدامات این مدیریت است. 
دکتر فرزین گفت: 29 عنوان خبر پژوهشی و گزارش خبری تولید شده در این مدیریت در سایت وزارت علوم درج شده است که تمامی این اخبار در کانال اطلاع‌رسانی وزارت نیز بازنشر شده است. همچنین هماهنگی و ارسال 46 خبر و گزارش به صدا و سیمای استان و انتشار آن از جمله اقدامات دیگر این مدیریت است.
وی ادامه داد: در شبکه‌های اجتماعی دانشگاه(تلگرام، سروش، ایتا و اینستاگرام) 6100 عنوان پست خبر، اطلاعیه و ... بازنشر و منتشر شده است.
دکتر فرزین به عضویت و همکاری مداوم این مدیریت با ستاد جذب دانشجو و ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اشاره کرد و افزود: به منظور جذب دانشجویان مستعد در دانشگاه و معرفی دانشگاه بیرجند به دانش‌آموزان و متقاضیان تحصیلات تکمیلی علاوه بر طراحی و چاپ بروشورهای معرفی دانشگاه، در فضای مجازی و کانال‌های اطلاع‌رسانی استان و رسانه‌ها و روزنامه‌های کثیرالانتشار این مدیریت نسبت به معرفی دانشگاه اقدام نموده است. همچنین در تمامی آزمون‌های برگزار شده در دانشگاه علاوه بر نصب بنرهای راهنمای داوطلبان و تهیه مستند، خبر و دعوت رسانه‌ها نسبت به طراحی و نصب پیام‌های بهداشتی با همکاری اداره بهداشت و درمان اقدام کرده است.
دکتر فرزین عنوان کرد: طراحی 537 عنوان پوستر در قالب بنر، استند و اسلایدر، طراحی و ساخت 2 مورد اینفوگرافیک و ساخت  15 عنوان کلیپ از دیگر فعالیت‌های این مدیریت بوده است.
وی همکاری این مدیریت با ستاد پیشگیری از بیماری کرونا و اداره بهداشت و درمان را نام برد و ادامه داد: ارسال و درج 250 عنـوان اطلاعیه، فتوکلیپ، بروشور و توصـیه در فضـای مجـازی، سـایت دانشـگاه، اتوماسـیون اداری و شـبکه اطلاع‌رسانی دانشگاه در جهت رعایت موارد بهداشتی و توصیه‌های مربوطه اقدام کرده است. همچنین از عمده برنامه‌های اجرایی در دانشگاه در این بازه4200 شات عکس تهیه شده است.
همچنین  مدیریت شش سالن دانشگاه در اختیار مدیریت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی است که در تمامی برنامه‌ها اجرا شده در این سالن‌ها علاوه بر حضور اپراتور در سالن اخبار مربوطه جهت انتشار در سایت دانشگاه دریافت شده است.
دکتر فرزین عنوان کرد: به منظور ارتباط مداوم، سریع و به موقع با جامعه مخاطب دانشگاهی در شش ماهه اول سال جاری تعداد 265 هزار پیامک از طریق دو سرشماره‌ اختصاصی روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه ارسال شده است.
دکتر فرزین به پیگیری و نصب نورپردازی در ساختمان پردیس مهندسی در راستای پروژه زیباسازی پردیس دانشگاه پرداخت و گفت: در این بازه علاوه بر این اقدامات نسبت به بروزرسانی تجهیزات روابط عمومی دانشگاه نیز اقدام شد.

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه با اعلام اینکه این مدیریت از اعضای ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه است ابراز داشت: به منظور اطلاع داوطلبان از محل برگزاری آزمون‌ها و اعلام توصیه‌های بهداشتی این مدیریت در هر آزمون نسبت به نصب مجدد بنرهای اطلاع‌رسانی در محوطه دانشگاه و ورودی‌ سالن‌های برگزاری آزمون‌ها اقدام نموده است.
وی یکی دیگر از وظایف این مدیریت را تکریم ارباب رجوع دانست و در ادامه به طراحی، ساخت و نصب 17 تابلوی اسامی ساختمان‌های پردیس‌های دانشگاه و تهیه و نصب 90 تابلوی MDF از مناظر دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این مدت علاوه بر نصب تابلوهای مکان‌نما در پردیس دانشگاه نسبت به ساخت تابلوی معرفی باغ امیرآباد و بروزرسانی 18 بوم و استند و نصب تابلوی چلینیوم زیست بوم فناوری و اصلاح تابلوهای اداره بهداشت و درمان، مشاوره و توانمندسازی اقدام شده است.
وی بیان کرد: در این بازه همزمان با دبیری شورای مدیران روابط عمومی منطقه 9 کشور نسبت به معرفی جایگاه و امکانات دانشگاه و اطلاع‌رسانی اقدامات دانشگاه‌های منطقه اقدام شده است.
دکتر فرزین در بخش دیگری از سخنان خود به ارتباط مداوم با رسانه‌های دیداری و شنیداری و تهیه مصاحبه با معاونان و مدیران دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این ایام با مدیران دانشگاه به منظور ارتباط هرچه بیشتر با جامعه مخاطب مصاحبه‌های تخصصی انجام شده است.
وی افزود: به‌منظور تهیه کلیپ مخصوص شعر دانشگاه با شرکت تصویربرداری قرارداد منعقد گردید که بزودی شاهد پخش این کلیپ خواهیم بود.

آخرین ویرایش۲۵ مهر ۱۴۰۰