آیین تودیع و معارفه رئیس و معاون آموزشی دانشکده کشاورزی

۲۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۳ کد : ۱۷۸۶۵ اخبار برگزیده اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۰۱۱
آیین تودیع و معارفه رئیس و معاون آموزشی دانشکده کشاورزی با حضور سرپرست دانشگاه بیرجند، معاون اداری و مالی، رئیس سابق و جدید دانشکده و معاون دانشکده امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند برگزار شد.
آیین تودیع و معارفه رئیس و معاون آموزشی دانشکده کشاورزی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد لامعی‌گیو، سرپرست دانشگاه بیرجند با تبریک سال جدید و قرن جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه پرفضیلت، جلسات تکریم و معارفه را محفل پاسداشت علم و مقام عالم نامید و دکتر شهیدی را از مدیران باتجربه، موفق و بااخلاص دانشگاه نام برد و از زحمات خالصانه ایشان تشکر کرد و دکتر جهانی را شخصی متواضع، انقلابی، جهادی و وجیه المله نام برد که با قبول زحمت در این مدیریت، ان‌شاءالله شاهد رشد و شکوفایی بیشتر در پهنه علم و فناوری امیرآباد باشیم.
سرپرست دانشگاه بیرجند دکتر محمودی را شخصیتی شایسته و علمی نامید و گفت: تغییرات با هدف تزریق توان و انرژی جدید به بدنه مدیریتی انجام می‌شود.
وی گفت: ایجاد پردیس‌‌های دانشگاه با نگاه اقتصادی انجام شده است. وی در ادامه افزود: پردیس کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پس از نظرخواهی از کارگروه تخصصی و کارشناسان خبره و اندیشمند و تصویب هیأت رئیسه دانشگاه، مجدداً احیا خواهد شد.
همچنین برای دامپروری و مجموعه شترمرغ باید تدبیر لازم برای انجام کار آموزشی صورت گیرد و در مزرعه آموزشی نیز سیاست خصوصی‌سازی و استفاده از توان بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد.
دکتر علی شهیدی، رئیس سابق دانشکده کشاورزی اقدامات انجام شده در دانشکده را حاصل تلاش تمامی همکاران دانست و گفت: استعفا را با این اعتقاد تقدیم کردم که مدیران بعد از دو سال فعالیت، تمامی هنر خود را در آن مسند به منصه ظهور می‌رسانند و لازم است پس از این مدت تحول در مدیران صورت گیرد و بعنوان سرباز در هرجایی که بتوانم و نیاز باشد برای نظام  خدمت خواهم کرد. وی با اعلام اینکه پیگیری‌هایی در مورد ایجاد بارگاه شهدای گمنام دانشکده کشاورزی صورت گرفته و لازم است برای ایجاد بارگاه شهدای گمنام دانشکده کشاورزی اقدام شود، ادامه داد: متأسفانه از بحث اعتبارات عقب هستیم و لازم است با عنایت ویژه‌ای به این مجموعه نگاه شود. 
دکتر شهیدی با تأکید بر اینکه تولید محصولات استراتژیک و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در پهنه علم و فناوری می‌تواند نسبت به تحقق شعار سال اقدام نماید، افزود: اولویت دیگر پیگیری گرفتن سند این بخش است. وی با تبریک به دکتر لامعی برای انتخاب بسیار خوب دکتر جهانی و انتخاب دکتر محمودی توسط دکتر جهانی، گفت: الگوی مدیریتی اینجانب دکتر جهانی و دکتر سیاری هستند.
دکتر مهدی جهانی، رئیس دانشکده کشاورزی با قدردانی و تشکر از اقدامات خالصانه انجام شده در دوره مسئولیت دکتر شهیدی و تشکر از دکتر محمودی بابت قبول مسئولیت، گفت: دانشکده کشاورزی ماهیت متفاوتی با دیگر دانشکده‌ها دارد و در بخش‌های مختلف تحقیقاتی و ... نیاز به وسایل و امکانات بروز و در دسترس دارد. دانشگاه با توجه به نقش مهمی که می‌تواند در تحقق شعار سال داشته باشد و با توجه به پتانسیل‌های موجود، این پردیس در نظر دارد با ایجاد تعامل و ارتباط بیشتر با سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی کشاورزی و کمک به بخش کشاورزی و ایجاد رشته‌های میان رشته‌ای در جهت تولید، اشتغال دانش‌بنیان و جذب دانشجویان مستعد و انجام طرح‌های تحقیقاتی کاربردی با مشورت و کسب نظرات کارشناسی در جهت رفع مشکلات کشاورزی استان اقدام نماید. 
وی گفت: امیدواریم با همکاری ریاست محترم دانشگاه فضاسازی لازم در اطراف مسجد حضرت ولیعصر(عج) دانشکده و بارگاه شهدای گمنام صورت پذیرد. 
دکتر سهراب محمودی، معاون آموزشی دانشکده کشاورزی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته به جایگاه دانشکده کشاورزی و شرایط آن برای کارآفرینی و اشتغالزایی اشاره کرد و بیان داشت: با شروع آموزش حضوری روح جدیدی پس از دو سال به دانشگاه خواهد دمید. وی اظهار داشت: رشته‌های کشاورزی بدون حضوری شدن نمی‌تواند به ماهیت خود دست یابند. رشته‌های بین رشته‌ای در دانشکده کشاورزی می‌تواند بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا در جهت اشتغالزایی مثمر ثمر باشد.

آخرین ویرایش۲۲ فروردین ۱۴۰۱