نشست ستاد اقامه نماز دانشگاه بیرجند برگزارشد

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۷۸۸۴ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۷۶۰
نشست ستاد اقامه نماز دانشگاه بیرجند با حضور حجت الاسلام والمسلمین جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر احمد لامعی‌گیو، سرپرست دانشگاه بیرجند و ریاست ستاد اقامه نماز استان در سالن شکوه شرق دانشگاه برگزار شد.
نشست ستاد اقامه نماز دانشگاه بیرجند برگزارشد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند؛ در نشست ستاد اقامه نماز  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بیرجند ضمن بیان  فضلیت ایام ماه مبارک رمضان و تسلیت رحلت حضرت خدیجه «س» به آیه  ۲ سوره مومنون«قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ ، الَّذِینَ هُمْ فِى صَلَاتِهِمْ خَشِعُونَ‏» اشاره داشت و گفت : خداوند متعال را سپاس می گویم که دلهای نورانی و پاکیزه‌ی را به کار نماز و ترویج و برپاداری آن، برانگیخته و شوق مجاهدت و تلاش مخلصانه در این راه را به آنها بخشیده است.
حجت الاسلام جعفری گفت: در قرآن کریم 11مورد کلمه «فلاح» یعنی رستگاری با «لعل» یعنی شاید همراه هم به کار رفته است از قبیل «لعلکم تفلحون» در عین حال در سه مورد کلمه فلاح بدون« لعل» و با واژه «قد» که حتمیت فلاح و رستگاری را می رساند در قرآن آمده است یک مورد آیه همین سوره مومنون « قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ» مورد دیگر در سوره شمس « قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکَّاهَا  » و مورد سوم سوره اعلی « قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَکَّى » از مقایسه این سه مورد بر می‌آید جوهره ایمان و تزکیه یکی است و مهمترین برنامه‌های اسلام براساس فلاح و رستگاری است.
وی در ادامه گفت: ایمان نشانه‌هایی دارد که یکی از این نشانه ها خشوع در نماز هست برای اینکه نماز در رأس برنامه‌های اسلام قرار دارد در روایت آمده «الصلاة عمودالدین» همچنانکه ستون در خیمه  نگهدارنده خیمه است نماز هم در میان دستورات اسلام عمود و ستون خیمه دین است.
دکتر لامعی، سرپرست دانشگاه بیرجند؛ در این نشست ضمن خیرمقدم و تبریک ماه مبارک رمضان  به بیان روایتی از حضرت امام محمد باقر (علیه السلام)؛ «نگویید این است رمضان و نگویید رمضان رفت یا آمد؛ زیرا رمضان نامی از اسماء الله است که نمی‌رود و نمی آید» پرداخت و به نکاتی در پیرامون برنامه‌های  ستاد اقامه نمازدر  دانشگاه اشاره کرد. در این نشست حجت الاسلام و المسلمین کمیلی رئیس ستاد اقامه نماز استان پیرامون اهمیت نماز و برگزاری جشنواره فجر تا فجر نکاتی را بیان کرد.
در این نشست عدم برگزاری کلاس‌های درس و جلسات اداری در وقت نماز و مسجد محور بودن برنامه‌ها مورد تأیید و تأکید قرار گرفت.
خاطر نشان می گردد در  ادامه برنامه‌های ستاد اقامه نماز دانشگاه  مورد تبادل نظر اعضای شورا قرار گرفت.

آخرین ویرایش۲۴ فروردین ۱۴۰۱