اعضای مجمع مردمی رهروان امر به معروف و نهی از منکر با سرپرست دانشگاه بیرجند دیدار کردند

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۴ کد : ۱۹۷۳۸ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۳۹۵
اعضای مجمع مردمی رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی پیش از ظهر یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ با سرپرست دانشگاه بیرجند، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دیدار کردند.
اعضای مجمع مردمی رهروان امر به معروف و نهی از منکر با سرپرست دانشگاه بیرجند دیدار کردند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این دیدار دکتر لامعی‌؛ سرپرست دانشگاه  بیرجند با خوش آمدگویی به اعضای این مجمع بر اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه و مبنا قرار دادن این سند بالادستی در فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها نقشه راهی است که می‌تواند تمامی مسائل را بصورت کامل تبیین و توضیح دهد.
سرپرست دانشگاه بیرجند خاطر نشان کرد: هدف تمامی ارگان‌های فرهنگی من جمله شورای امر به معروف و شورای عفاف و حجاب دانشگاه می‌بایست تحقق سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها باشد.
دکتر مجنونی؛ دبیر مجمع مردمی رهروان امر به معروف و نهی از منکر نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، اهداف و رویکردهای این تشکل مردم نهاد، به همکاری با مسئولان دانشگاه و هم‌افزایی فعالیت‌های مجمع با اقدامات حوزه های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تأکید کرد.
وی گفت: نیروهای نخبه دانشگاهی و آموزش پرورش بهترین‌ افراد برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه فعالیت‌های مربوط  به امر به معروف و نهی از منکر هستند زیرا تأثیرگذاری نخبگان به عنوان الگوی سایر اقشار جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است. وی اعلام کرد: در صورت نیاز به همکاری و مساعدت، این مجمع می‌تواند برای اجرا و احیای این فریضه در مجامع دانشگاهی به مسئولان کمک کند.
 حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی جعفری؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند نیز با ذکر حدیثی به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر و مبنا قرار دادن سند اسلامی شدن دانشگاه ها در حوزه مسائل امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد. 
وی در ادامه به طرح عواملی که باعث شده جامعه در اجرای معروفات و منکرات به وضعیت کنونی برسد و روش‌های خروج از این وضعیت اشاره کرد. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به ایجاد وحدت رویه رؤسای دانشگاه‌ها و مبنا قراردان سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها تأکید کرد و خواستار اهتمام بیشتر در اجرای این سند بالادستی شد.
دکتر حسین فرزانه‌پور؛ سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هم با خیرمقدم به اعضای مجمع مردمی رهروان امر به معروف و نهی از منکر وضعیت کنونی دانشگاه را از منظر فرهنگی و اجتماعی تشریح کرد و برنامه‌های این معاونت را در ترم پیش رو برشمرد.
دکتر فرزانه‌پور در توضیح برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: با اجرای برنامه‌های اقناعی در این معاونت سعی خواهد شد تا نسل جوان با دلیل، منطق و استدلال نسبت به اجرای معروفات و نهی از منکرات تشویق شوند.
وی در ادامه گفت: در همین راستا برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، اردوهای معرفتی و تربیتی و همچنین سخنرانی‌های آگاهی بخش مورد توجه حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی قرار خواهد گرفت. وی در انتها بر اهمیت عملکرد مسئولان و دست اندرکاران برای الگوپذیری نسل جوان و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد.
در ادامه این نشست ذاکریان از اعضای مجمع، آمادگی این مجموعه را برای همکاری با دانشگاه‌های استان و بویژه دانشگاه بیرجند بعنوان دانشگاه مادر استان اعلام کرد و بر ویژگی مطالبه‌گری این مجمع برای اجرای هر چه بهتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد. 
مجمع مردمی رهروان امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی تشکلی مردمی است که برای عملیاتی شدن این فریضه دینی در جامعه، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی فعالیت دارد.

آخرین ویرایش۳۱ مرداد ۱۴۰۱