طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۰ کد : ۱۹۷۴۷ اخبار برگزیده اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۶۷۲
 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند گفت: طرح حامیم به منظور توانمندسازی دانشجویان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان، از پنجم شهریور به مدت یک هفته در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.
طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی جعفری؛ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند روز دوشنبه 31 مرداد 1401 در نشست خبری طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی استان( طرح حامیم) در دانشگاه بیرجند، افزود: مراسم افتتاحیه این طرح پنجم شهریورماه با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در‌ خراسان‌ جنوبی در تالار ولایت دانشگاه برگزار می‌شود.
وی گفت: طرح حامیم با توجه به حضوری شدن کلاس‌ها و برگشت دانشجویان به دانشگاه‌ها پس از دو سال شیوع کرونا در راستای لبیک به فرمان مقام‌ معظم رهبری مبنی بر فرصت دادن به جوانان، برگزار می‌شود زیرا در دو سال اخیر هر چند آموزش‌ها به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شد اما نمی‌توانست تأمین کننده شناخت جوانان از محیط باشد.
وی بیان کرد: مخاطبان این طرح دانشجویان انقلابی، کنش‌گران و فعالان سیاسی، فرهنگی و مذهبی دانشگاه‌های سراسر استان هستند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند با اشاره به تأکید معظم‌له در جمع دانشجویان، در سال ۹۸ نسبت به توسعه و راه‌اندازی حلقه‌های میانی، اظهار داشت: در این طرح بنا داریم تا دانشجویان فعال فرهنگی دانشگاه‌ها را به عنوان حلقه‌های میانی و جریان‌ساز تقویت کنیم.
وی تصریح کرد: مجموعه‌ای که تحت عنوان حلقه‌های میانی در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند بین حاکمیت، امت و مردم یک واسطه هستند که این می‌تواند برکات زیادی داشته باشد چون کارهای مردمی پیشرفت و برکت بیشتری دارد.
وی ظرفیت این طرح را 250 نفر پیش‌بینی کرد و گفت: طرح حامیم و توانمندسازی برای نخستین بار در‌ دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود که اکنون در برخی استان‌ها آغاز شده و همزمان با دانشگاه بیرجند، در ۱۱ استان دیگر نیز آغاز خواهد شد.
حجت‌الاسلام جعفری تأکید کرد: به دو دلیل فعال‌سازی حلقه‌های میانی و کاهش فاصله بین دانشجویان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دانشگاه، طرح حامیم شهریور امسال برگزار می‌شود تا با آغاز دانشگاه‌ها و سال تحصیلی دانشجویان فعال و آماده شوند. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند اظهار داشت: در این طرح برنامه‌های مختلف دیگری از جمله آموزش در سه عنوان اندیشه یک و دو(طرح کلی)، تاریخ( همرزمان امام حسین(ع) ) و انقلاب ( خط امام (ره)) نیز دیده شده که دو واحد درسی از دروس معارف اسلامی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به سه دهه فعالیت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، عنوان کرد: این نهاد رسالت خود را حمایت، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی در دانشگاه می‌داند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند افزود: به منظور اینکه دانشجویان و فعالان فرهنگی بایستی آماده بوده و توانمندی و اطلاعات لازم را داشته باشند لذا تصمیم بر اجرای این حرکت فرهنگی گرفته شد.
وی بیان کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ فعالیت‌های متنوع و مختلفی از جمله عتبات، ستاد ازدواج دانشجویی، کرسی‌های آزاداندیشی، نشست‌های مشاوره و سایر دارد.
حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: همچنین فعالیت‌های کلان‌تری از جمله ضیافت اساتید نیز تحت عنوان دانش‌افزایی سالی یک تا دو مرتبه در دانشگاه و با حضور اساتید ویژه و ممتاز برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: امسال همزمان با  بیستم
شهریورماه طرح ضیافت اساتید در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری آموزش‌های تکمیلی، تصریح کرد: در این حوزه مباحث معرفتی از قبیل مقایسه تطبیقی حکمرانی امام علی(ع) و جمهوری اسلامی با محوریت بحث ولایت فقیه و تحولات منطقه و جهان از جمله آن است.
حجت‌الاسلام جعفری از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارتی خبر داد و گفت: مهارت‌های ارتباط موثر، الزامات شبکه سازی، تفکر نقادانه، مباحث مربوط به نشریات و مدیریت زمان از جمله این کارگاه پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به امتیازاتی که برای طرح حامیم دیده شده است، یادآور شد: دو واحد درسی، کمک هزینه عتبات، اردوی مشهد مقدس برای برگزیدگان، اردوی تکمیلی به صورت کشوری از میان برگزیدگان و توانمندان از جمله این امتیازات است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند افزود: همچنین برنامه‌های متنوع دیگری از جمله اکران فیلم و شبی با شهدا نیز برگزار خواهد شد.

آخرین ویرایش۰۳ شهریور ۱۴۰۱