نصب و راه اندازی دستگاه ICP-OES در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه بیرجند

۳۰ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۳ کد : ۲۰۱۳۱ اخبار برگزیده اخبار دانشکده‌ها اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۸۰۱
دستگاه ICP-OES خریداری شده از شرکت شیمادزو کشور ژاپن در محل آزمایشگاه مرکزی دانشگاه بیرجند نصب و راه اندازی گردید و آموزش‌های لازم به صورت کارگاه آموزشی به کارشناسان آزمایشگاه داده شد.
نصب و راه اندازی دستگاه ICP-OES در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، با توجه به پیشرفت علوم مختلف، اندازه گیری کمی و کیفی عناصر با دقت و صحت بالا یکی از نیازهای اصلی محققان در زمینه‌های مختلف می‌باشد. دستگاه ICP-OES یکی از مهمترین دستگاه‌های آنالیز عنصری است. از این روش می‌توان برای اندازه گیری حدود 70 عنصر از جدول تناوبی در نمونه‌های مختلفی مانند نمونه‌های معدنی، خاک، آب، آلیاژها، سرامیک‌ها و نمونه‌های آلی استفاده کرد. به عنوان مثال، اندازه‌ گیری نوع و درصد عناصر تشکیل دهنده یک سوپرآلیاژ، مقدار فلزات هدف در کامپوزیت‌ها، مقدار فلزات سنگین در خون، گیاهان و میوه‌ها و موارد بسیار زیاد دیگر، می‌توانند اطلاعات مفیدی در اختیار محققین این رشته ‌ها قرار دهند.
در همین راستا دستگاه ICP-OES خریداری شده از شرکت شیمادزو کشور ژاپن در محل آزمایشگاه مرکزی دانشگاه بیرجند نصب و راه اندازی گردید و آموزش‌های لازم به صورت کارگاه آموزشی به کارشناسان آزمایشگاه داده شد. این دستگاه هم اکنون آماده پذیرش نمونه جهت آنالیز می‌باشد. لذا همکاران و دانشجویان محترم در صورت نیاز به استفاده از این دستگاه می‌توانند از طریق سامانه جامع آزمایشگاهی دانشگاه بیرجند (سجاب) به آدرس labs.birjand.ac.ir و یا نسخه اپلیکیشن موبایل اقدام نمایند.

آخرین ویرایش۳۰ شهریور ۱۴۰۱