پیام رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی (روز جهانی مقاومت)

۱۳ دی ۱۴۰۱ | ۰۷:۴۴ کد : ۲۲۳۱۳ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۳۵۷
به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه در پیامی به مناسبت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی(روز جهانی مقاومت) را گرامی داشت. متن این پیام بدین شرح است:
پیام رئیس دانشگاه بیرجند به مناسبت سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی (روز جهانی مقاومت)

ﺑﺴﻢ رب‌اﻟﺸﻬﺪاء واﻟﺼﺪﻳﻘﻴﻦ

شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که همه عمر بابرکت خویش را در راه جهاد گذراند، سوگی عظیم و مصیبتی جانکاه بر دل مردم انقلابی ایران اسلامی و تمامی آزا‌دیخواهان جهان نهاد. خون پاک این شهید بزرگ والامقام و همسنگر جاودانش مجاهد بزرگ شهید ابومهدی المهندس ، بدست شقی‌ترین تروریست جهان، آمریکای جهانخوار بر زمین ریخت تا به امید خام و اندیشه پلید خود طراوت درخت تنومند مقاومت را در  منطقه خاورمیانه پژمرده سازد، ولی غافل از اینکه حیثیت خویش و هم کیشانش را در جهان و بلکه تاریخ به فنا سپرد و در حافظه همه انسان‌های آزادیخواه نکبتی همیشگی به یادگار گذاشت. سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، الگوی برجسته‌ مکتب امام خمینی(ره)، مالک اشتر ولایت و صاعقه برق‌آسای نابودی داعش؛ جانش را در راه دفاع از محرومان و مظلومان تقدیم کرد و افق مکتب مقاومت را در مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران، بسط و گسترش داد تا امنیت را برای مادران، زنان و مردان سرزمین اسلامی خود به ارمغان آورد.
در سومین سالگرد شهادت رادمرد مدافع از آرمان‌های انقلاب و همزمان با روز جهانی مقاومت این ضایعه عظیم را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم روحی و ارواح العالمین له الفداه، حضرت امام خامنه‌ای، آحاد دلبستگان مقاومت و دانشگاهیان محترم تسلیت عرض نموده و تداوم راه پرفروغ این شاهدان ملکوتی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

احمد لامعی‌گیو - رئیس دانشگاه بیرجند

آخرین ویرایش۱۳ دی ۱۴۰۱