مراسم گرامیداشت روز گزینش در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۲۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۸ کد : ۲۲۴۱۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۴۸۳
به مناسبت سالروز صدور فرمان حکومتی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهاد گزینش، مراسم گرامیداشت (پانزدهم دی) با حضور رئیس دانشگاه و گزینشگران هسته گزینش دانشگاه روز دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ در سالن شکوه شرق برگزار شد.
مراسم گرامیداشت روز گزینش در دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند با گرامیداشت روز گزینش و تبریک و تهنیت این روز به گزینشگران مجموعه گزینش که با دغدغه و حساسیت امور گزینش را دنبال می کنند، گفت: در آموزه‌های دینی، قرآن کریم، کتاب گراسنگ نهج البلاغه و دیگر منابع و متون ما، به امر گزینش، اختیار و انتخاب نیروهای متعهد و متخصص تأکید فراوان شده است. در منظومه فکری امامین انقلاب نیز گزینش و انتخاب اصلح و احسن جایگاه ویژه ای دارد.
رئیس دانشگاه بیرجند با تأکید بر ضرورت جذب نیروی کارآمد در نظامی شایسته پرور و شایسته گزین، گفت: گزینش اعضای هیأت علمی و یاوران علمی باید با نهایت دقت و حساسیت انجام شود.
مدیر هسته گزینش دانشگاه بیرجند با گرامیداشت روز گزینش، به اهمیت و جایگاه گزینش، شیوه‌های گزینش و ویژگی های گزینشگران بر اساس فرمان حکومتی امام راحل (ره) و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد.
محمد جواد مشاوری نیا ضمن ارائه گزارشی از اهم فعالیت‌های انجام شده در یکسال گذشته، تشکیل مرتب جلسات شورای گزینش و انجام فرایند گزینش در کمتر از مهلت قانونی آن، به راه اندازی سامانه جدید گزینش و انتقال اطلاعات از سامانه قبلی به این سامانه، و استقرار دبیرخانه منطقه 9 گزینش کشور در دانشگاه بیرجند و برگزاری کارگاه فنون تحقیق را نمونه‌هایی ار اقدامات هسته گزینش برشمرد.
وی با تشکر از رهنمودها، و هدایت‌ها و حمایت های بیدریغ دکتر لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند در پیشبرد برنامه‌های هسته گزینش از تلاش عالمانه اعضای هسته و زحمات رابطان، مصاحبه گران، محققان و کارشناس هسته گزینش قدردانی کرد.
در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدیه از گزینشگران تقدیر به عمل آمد.
هسته گزینش کارکنان دانشگاه بیرجند با برخورداری از 2 نیروی تمام وقت و 16 نفر نیروی پاره وقت در قالب مصاحبه‌گر، محقق و رابط، امور مربوط به گزینش کارکنان دانشگاه بیرجند، دانشگاه صنعتی بیرجند، دانشگاه بزرگمهر قائنات و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی را بر اساس قوانین و دستور‌العمل‌های گزینش بر عهده دارد.

آخرین ویرایش۲۰ دی ۱۴۰۱