مراسم روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه بیرجند برگزار شد

۳۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۹ کد : ۲۴۳۹۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۲۳۹۹
مراسم روز ملی بسیج اساتید همزمان با سراسر کشور با حضور جمع کثیری از اساتید بسیجی امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
مراسم روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه بیرجند برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در مراسم روز ملی بسیج اساتید، دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند با گرامیداشت یاد و خاطره استاد دانشمند شهید چمران به زندگینامه شهید دهلاویه اشاره کرد و گفت: شهید چمران با دریافت رتبه ممتاز در دانشگاه، بورس آمریکا را دریافت کرد، یکی از راهبردهای ایشان در دوران تحصیلی در داخل و خارج کشور مخالفت با رژیم طاغوتی بود که این مبارزه باعث قطع بورس تحصیلی وی گردید. شهید چمران پس از آمریکا به مصر مراجعه می‌نمایند و در مدت دو سال اقامت در کشور مصر، فلسطین و لبنان آموزش‌های نظامی، چریکی و پارتیزانی را کسب می‌نمایند و با مراجعه به لبنان در کنار امام موسی صدر منشأ خدمات بزرگی برای این کشور می‌شود. دکتر لامعی گفت: در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران جامعه تشیع لبنان وضعیت ناگواری داشت اما در سایه پایمردی، اندیشه، تعهد و تخصص شخصیتهایی همچون شهید چمران و سردار دلها شهید سلیمانی جامعه لبنان از حضیض ذلت به قله عزت می‌رسد. رئیس دانشگاه بیرجند، افزود: به تدریج فعالیتهای شهید چمران در جهت مبارزه با تبعیض و نابرابری‌ها و خدمت به محرومان به حرکه المحرومین و تشکیل جنبش امل می‌انجامد. تا آنجا که در لبنان از شهید چمران به عنوان سلمان فارسی یاد می‌شود.

وی ادامه داد: شهید چمران همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی به ایران مراجعت می‌کند و جز مشاورین و مستشارین نزدیک به حضرت امام خمینی(ره) قرار می‌گیرند و حضرت امام ایشان را حمزه عصر یاد می کند.
ایشان به عنوان وزیر دفاع و نماینده حضرت امام (ره) مسئولیت جنگ را در شرایطی بر عهده می گیرد که رئیس جمهور وقت به سپاه و نیروهای  مسلح اجازه ورود به عرصه نظامی را نمی داد و در آن شرایط شهید چمران عامل حضور نیروهای سپاه و بسیج در صحنه دفاع مقدس می‌شود. وی در پایان یاد و خاطره این شهید بزرگ را گرامی‌داشت و وظیفه استاد بسیجی را جهاد تبیین و جهاد علمی دانست.
همچنین دکتر حسینی‌واشان، رئیس بسیج اساتید استان خراسان جنوبی سالروز شهادت استاد بسیجی و عالم مجاهد استاد شهید دکتر چمران را گرامی‌داشت و روز ملی بسیج اساتید را تبریک و تهنیت گفت. رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی با اشاره به بخشی از پیام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به مناسبت روز ملی بسیج اساتید که فرموده‌اند" سایه‌ی مبارک استاد متعهد و متدین و مجاهد بر سر دانشگاه کشور یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی و نویددهنده‌ی سرافرازی و رستگاری آینده‌ی ملت ایران است" به جایگاه والای استاد انقلابی و بسیجی براساس پیام مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: الگوی اساتید بسیجی استاد مجاهد، عارف، دانشمند، هنرمند، منصف و خالص و عالم شهید چمران است.
دکتر حسینی به ویژگی های شخصیتی و جایگاه شهید چمران پرداخت و بیان داشت: اساتید مشابه شهید چمران همچون دانشمندان هسته‌ای شهید علی محمدی و شهید احمدی روشن اساتید الگوی نسل جدید جامعه هستند. وی تأکید کرد: اساتید دانشگاه‌ها مهمترین نقش را در پیشرفت و آبادانی کشور دارند. عرصه‌های جهاد تبیین و جهاد علمی و امیدآفرینی و اعتلای نظام حکمرانی از مهمترین اولویت‌های استاد بسیجی است که در این عرصه ها بسیج اساتید نیز از اساتید حمایت لازم را دارد.
مراسم روز ملی بسیج اساتید با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی با موضوع جهاد تبیین، امید آفرینی و اعتلای نظام حکمرانی همزمان با ۳۱ خرداد بزرگداشت سالروز شهادت «دکتر مصطفی چمران» در محل مصلای دانشگاه تهران برگزار شد.
این گردهمایی همزمان با تهران در دانشگاه‌های سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد و ۳۰ هزار استاد بسیجی در دانشگاه‌های سراسر کشور مخاطبان سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم بودند.

آخرین ویرایش۳۱ خرداد ۱۴۰۲