حضور چشمگیر دانشگاهیان دانشگاه بیرجند در دوره تربیت مربی عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان

۰۳ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۱ کد : ۲۴۷۶۰ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۵۳۲
دانشگاهیان دانشگاه بیرجند شامل ۳۰ نفر از اعضای هیأت علمی، کارمندان و دانشجویان دغدغه‌مند روزهای ۱ و ۲ مرداد ۱۴۰۲ در دوره تربیت مربی عفاف و حجاب (گوهرشاد)  اردوگاه یاران امام خمینی (ره) روستای بهلگرد شرکت کردند.
حضور چشمگیر دانشگاهیان دانشگاه بیرجند در دوره تربیت مربی عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این دورۀ دو روزه که توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد، دکتر علی تقوی یگانه، مشاور رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و حجت الاسلام و المسلمین دکتر غلامی، محقق حوزه عفاف و حجاب، کارگاه‌هایی را در حوزه های امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب برگزار کردند.  
در افتتاحیه این دوره آموزشی، آیت الله عبادی، نماینده ولی فقیه در استان و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سخنانی درباره امام حسین (ع) و امر به معروف و نهی از منکر ایراد کرد.
همچنین دکتر علی تقوی نیز در روز اول این دوره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام و نقش آن در آماده‌سازی جامعه برای ظهور حضرت ولی عصر (عج)، شرایط و شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر، شبهات و قوانین موجود در این حوزه و نیز تاثیر امر به معروف و نهی از منکر در بهبود وضعیت جامعه، به ویژه در حوزه عفاف و حجاب پرداخت. حجت الاسلام و المسلمین دکتر غلامی در روز دوم این دوره به جامعه شناسی عفاف و حجاب، روش های نظام سلطه در گسترش و ترویج بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه ایران و نیز راهکارهای کنترل این موضوع از نگاه قرآن و اهل بیت (ع) اشاره کرد. در اختتامیه این دوره، حجت الاسلام و المسلمین رحیم آبادی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، ضمن بیان اهمیت این دو واجب فراموش شده در اقامه واجبات دیگر، این دوره را دوره ای پیش مقدماتی به منظور شناسایی و تربیت مربیان عفاف و حجاب دانستند و از استمرار آن و برگزاری دوره های تکمیلی در آینده نزدیک خبر داد.

آخرین ویرایش۰۴ مرداد ۱۴۰۲