دیدار اعضای هیأت علمی گروه مهندسی قدرت با مسئولین شرکت توزیع نیروی برق استان

۱۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۴ کد : ۲۵۳۶۱ اخبار دانشکده‌ها
تعداد بازدید:۱۲۱۵
به منظور فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای عقد قرارداد به منظور انجام تست‌های عایقی بوم بالابر و انجام پروژه های تحقیقاتی در قالب پروژه‌های کارشناسی ارشد و رساله دکتری اعضای هیأت علمی گروه مهندسی قدرت با مسئولین و کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان دیدار کردند.
دیدار اعضای هیأت علمی گروه مهندسی قدرت با مسئولین شرکت توزیع نیروی برق استان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در این دیدار، دکتر اکبرپور، معاون پژوهشی دانشگاه به ارائه توانمندی‌های فنی و فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه پرداخت. همچنین دکتر الیاسی، مدیر گروه قدرت شرح مختصری از فعالیت‌های پژوهشی و قابلیت‌های تحقیقاتی دانشگاه را برشمرد. دکتر رضوی، رئیس پردیس مهندسی به قابلیت‌های آزمایشگاه عایق و پژوهشی متناسب با نیازهای شرکت توزیع نیروی برق در استان اشاره کرد.
نحوه شکل‌گیری ارتباط با شرکت توزیع و تشکیل کمیته تحقیقات این شرکت با همکاری دکتر فلقی بخشی از سخنان دکتر شریعتی‌نسب مدیر امور پژوهشی بود.
در ادامه، مهندس منصوریان معاون بهره برداری شرکت توزیع ضمن تشکر از زحمات دکتر فلقی در خصوص همکاری با شرکت توزیع در ایجاد کمیته تحقیقات به بیان اهم فعالیت‌های این شرکت پرداخت. ایشان در خلال سخنانش گفت: برای جذب 14 نفر از بین دانشجویان ممتاز مجوزهای لازم گرفته شده است. همچنین امکان همکاری اعضای هیأت علمی و دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی در قالب پروژه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری وجود دارد.
در ادامه مهندس کیان، مسئول دفتر تحقیقات شرکت توزیع گزارش مختصری از فعالیت‌های تحقیقاتی شرکت توزیع ارائه داد. به گفته ایشان، کمیته تحقیقات شرکت توزیع در سال 1395 شکل گرفته است و تاکنون 15 پروژه تحقیقاتی به کمک دانشگاه بیرجند و دانشگاه صنعتی بیرجند به انجام رسیده است. وی گفت: مشکلات شرکت توزیع به صورت نیازسنجی در سامانه تحقیقات توانیر ثبت می‌شود و سپس برای دانشگاه‌ها و مراجع پژوهشی ارسال می گردد.
در ادامه گزارشی در مورد تست عایقی بوم بالابر که توسط تجهیزات آزمایشگاه فشار و قوی بر روی یکی از بالابرهای شرکت توزیع توسط دکتر قایدی عضو هیأت علمی دانشکده فنی فردوس ارائه گردید.در ادامه، بازدید از آزمایشگاه عایق و فشار قوی و مرکزتحقیقات سیستم‌های هوشمند توان و انرژی انجام شد.
فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای عقد قرارداد به منظور انجام تست‌های عایقی بوم بالابر و تست عایقی مقره، انجام پروژه های تحقیقاتی در قالب پروژه های کارشناسی ارشد و رساله دکتری از دستاوردهای این جلسه بود.
لازم به ذکر است؛ این دومین دیدار اعضا هیأت علمی گروه مهندسی قدرت با مسئولین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی می‌باشد که به همت معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه برگزار شد.

آخرین ویرایش۱۹ مهر ۱۴۰۲