در سفر کاری دکتر لامعی به تهران انجام شد؛

دیدار و گفتگوی رئیس دانشگاه با رئیس دفتر رئیس جمهور

۱۵ آذر ۱۴۰۲ | ۲۳:۴۴ کد : ۲۶۱۸۲ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۱۸۴
دکتر احمد لامعی‌گیو، رئیس دانشگاه بیرجند همزمان با سفر به تهران در روز سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲، با دکتر غلامحسین اسماعیلی، رئیس محترم دفتر رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد.
دیدار و گفتگوی رئیس دانشگاه با رئیس دفتر رئیس جمهور

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در دیدار دکتر لامعی، رئیس دانشگاه با دکتر غلامحسین اسماعیلی، رئیس محترم دفتر رئیس جمهور مسائل مختلف استان و دانشگاه بررسی شد.
دکتر اسماعیلی در این دیدار به اقدامات صورت گرفته برای پروژه آبرسانی به استان خراسان جنوبی از دریای عمان و احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی تابش از رفسنجان به استان خراسان جنوبی که سوخت موردنیاز شرق و شمال شرق کشور را تأمین می‌کند، اشاره کرد و بیان داشت: خط فرآوری تابش نقش بسزایی در تسهیل امور خواهد داشت.
همچنین دکتر اسماعیلی با اعلام آخرین وضعیت ابر پروژه راه آهن خراسان جنوبی و خط راه آهن بیرجند - قاین - یونسی، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته منابع اعتباری برای احداث طرح تأمین شده است. وی با برشمردن نقش راه آهن در توسعه استان، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، به همت دولت سیزدهم یکی از آرزوهای دیرینه مردم خراسان جنوبی برای اجرای پروژه راه آهن در حال رقم خوردن است.
در ادامه، دکتر لامعی از نقش دکتر اسماعیلی در توسعه استان خراسان جنوبی قدردانی کرد و بطور مفصل چالشهای دانشگاه را برشمرد. رئیس دانشگاه در این دیدار و گفتگو که بیش از یک ساعت به طول انجامید، به بودجه و کسری اعتبارات سال‌های 1401 و 1402 پرداخت و اعلام کرد: اعتبارات تخصیص یافته به دانشگاه در 7 ماهه سال جاری کافی نبوده است. همچنین درخواست‌های دکتر لامعی برای کمک به برخی از پروژه‌های دانشگاه، از جمله؛ باغ امیریه، بوستان و المان شهدای پردیس شوکت آباد و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، سالن اجتماعات، خوابگاه‌های متأهلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دکتر اسماعیلی، عضو هیأت امنای دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی نیز همچون گذشته قول پیگیری، همراهی و مساعدت داد.
در پایان، دکتر لامعی از همت و تلاش‌های بی وقفه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری مسائل استان و مجموعه آموزش عالی تشکر و قدردانی کرد.
همچنین رئیس دانشگاه بصورت ویژه از تلاش‌های بی‌دریغ، مساعی ارزشمند و خدمات خالصانه جناب آقای دکتر اسماعیلی، رئیس محترم دفتر رئیس جمهوری به مردم ولایتمدار خطه خراسان جنوبی که موجب شده روند توسعه و پیشرفت زیرساختها در استان شتاب بیشتری بگیرد، صمیمانه قدردانی و سپاسگزاری به عمل آورد.

آخرین ویرایش۱۶ آذر ۱۴۰۲