با تجلیل از پژوهشگران برتر اختتامیه جشنواره شهید دکتر چمران برگزار شد

۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۱ کد : ۲۶۲۹۰ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۳۱۷
مراسم اختتامیه جشنواره شهید دکتر چمران و تجلیل از پژوهشگران برتر این جشنواره، روز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ با حضور رئیس پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، جانشین فرماندهی سپاه انصارالرضا(ع)، رئیس دانشگاه بیرجند، رئیس بسیج اساتید استان و جمعی از پژوهشگران استان در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
با تجلیل از پژوهشگران برتر اختتامیه جشنواره شهید دکتر چمران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، مراسم اختتامیه جشنواره شهید دکتر چمران در استان خراسان جنوبی با حضور و سخنرانی حجت الاسلام دکتر حبیب الله بابائی، رئیس پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
دکتر بابائی در این مراسم، به مسأله مطالعات ترجمه در حوزه علوم انسانی و حوزه‌های مختلف زندگی اشاره کرد و افزود: با شناخت صحیح مسأله می‌توان به ابهام زدایی آن اقدام کرد. وی به تمدن‌ها و معانی آن اشاره کرد و گفت: اگر عنصر معنی تغییر کند اساساً پایه اجتماعی و نظم فرهنگی و هویتی جامعه عوض می‌شود.
وی با اعلام اینکه نزول ادیان نزول معانی است، بیان داشت: تغییرات اسلام در شبه جزیره عربستان عامل ایجاد جهان اجتماعی جدید بود و آنچه که اسلام تغییر داد زبان مردم نبود، آنچه اسلام تغییر داد به تولد جامعه جدید منجر شد.
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در بخش دیگری از سخنانش به مبحث مهاجرت اشاره کرد و ادامه داد: در غرب نیز به مبحث دین بدرستی پرداخته شده است و لازم است ترجمه درست از این آثار غربی صورت گیرد.
دکتر حسینی واشان، رئیس بسیج اساتید استان نیز در این مراسم با اشاره به وظایف استاد بسیجی در شرایط زمانی خاص امروز گفت: استاد با شناخت صحیح موقعیتهای زمانی و مکانی وظیفه انقلابی خود را در این دوران ایفا نماید.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید علم افزود: فراخوانی آثار در دومین جشنواره شهید چمران از شهریور ماه آغاز شد و تا پایان آبان ماه تمدید شد. آثار دریافتی از استان خراسان جنوبی در این جشنواره 362 اثر  در سه حوزه  با رشد 10 درصدی نسبت به سال قبل بود. وی افزود: سه نفر در محورهای جشنواره معرفی خواهند شد.
در پایان این جلسه از پژوهشگران برتر دومین جشنواره شهید دکتر چمران قدردانی شد. در بخش مقالات و  گروه علوم انسانی و هنر دکتر محمد حجی پور از دانشگاه بیرجند و در گروه فنی و مهندسی دکتر سیدعلی بنی هاشمی از دانشگاه پیام نور و در گروه علوم پایه و کشاورزی دکتر فاطمه راشدی و در حوزه علوم انسانی دکتر مصطفی فروتن تنها از دانشگاه بیرجند معرفی و تجلیل شدند. در حوزه طرح پژوهشی فناورانه و طرح کسب و کار نوآور از خانم دکتر فاطمه ملاحسنی از دانشگاه فرهنگیان بیرجند و همچنین از خانم دکتر طیبه شاهی از جهاد دانشگاهی  تقدیر شد. در حوزه جهاد تبیین از دکتر ذبیح الله اوحدی از دانشگاه پیام نور قدردانی شد. در حوزه پژوهشی و طرح فناورانه از فاطمه افشاری نیز شایسته تقدیر شناخته شد.

آخرین ویرایش۲۳ آذر ۱۴۰۲