جلسه تیم اجرایی استارتاپ ویکند زرناب با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان

۰۳ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۰ کد : ۲۶۷۹۹ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۷۵۳
جلسه تیم اجرایی استارتاپ ویکند زرناب با حضور دکتر اکبری، رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه با همراهی دکتر ضیایی، مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی، دکتر نوعی، مسئول هسته کارآفرینی دانشکده کشاورزی و مهندس حسینی، مسئول شرکت فناور تاوا جوانه سبز در روز دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲، با دکتر جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و همکاران ایشان  در روز دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲،  به منظور برگزاری رویداد استارتاپی زرناب (محصول زرشک) برگزار شد.
جلسه تیم اجرایی استارتاپ ویکند زرناب با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در ابتدای جلسه  دکتر اکبری درخصوص اهداف این طرح، ابعاد کار و اقدامات انجام گرفته در دانشگاه بیرجند در راستای اجرای این رویداد توضیحاتی ارائه داد و از مجموعه جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی حوزه کشاورزی استان درخواست مشارکت و همکاری در این برنامه جهت کاربردی تر شدن این رویداد را مطرحکرد.
سپس دکتر ضیایی هم توضیحاتی درخصوص رویدادهای استارتاپی و اینکه چگونه می توان از این طریق چالش های حوزه زرشک استان را حل نمود ارائه کرد. در ادامه، مهندس اکبری معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی و همکار ایشان درخصوص چالش های مرتبط با محصول زرشک و زنجیره ارزش آن و ضرورت هایی که بایستی این رویداد به آن بپردازد نکاتی را مطرح  کردند.
همچنین دکتر نوعی به کمیته علمی تشکیل شده برای این موضوع و ظرفیت های موجود اشاره داشت.
دکتر جعفری، مدیرکل  جهاد کشاورزی ضمن تشکر از دانشگاه بیرجند بابت طرح این موضوع، گفت: با توجه به اهمیت زرشک و اینکه زندگی خیلی از خانواده ها به این محصول وابسته است هر اقدامی در این زمینه ارزشمند است و جای کار زیادی وجود دارد. ایشان نیز به ابعاد مختلف زنجیره ارزش زرشک و اقداماتی که باید صورت بگیرد اشاره داشت. وی بر آمادگی جهاد کشاورزی در همکاری با دانشگاه بیرجند در برگزاری این رویداد تاکید کرد. 
در پایان مقرر شد؛ درخواست های همکاری دانشگاه بطور مشخص تری به جهاد کشاورزی اعلام و همکاری لازم صورت گیرد. همچنین تعدادی از همکاران جهاد کشاورزی جهت شرکت در جلسات کمیته علمی معرفی گردیدند.

آخرین ویرایش۰۳ بهمن ۱۴۰۲