مراسم دید و بازدید نوروزی در پردیس دانشگاه برگزار شد

۱۴ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۴ کد : ۲۷۲۸۲ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۷۹۸
مراسم دید و بازدید نوروزی با حضور اعضای هیأت رئیسه، اعضای هیأت علمی، کارمندان و مدیران و مسئولان روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳در دانشگاه بیرجند برگزار شد.
مراسم دید و بازدید نوروزی در پردیس دانشگاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، در مراسم دید و بازدید نوروزی، دکتر لامعی، رئیس دانشگاه یاد و خاطره سرداران سترگ سپاه اسلام که ناجوانمردانه توسط رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی به شهادت رسیدند گرامی‌داشت. وی با اعلام مراتب درود و تهنیت خود به اساتید فرزانه و تمامی همکاران گرانمایه ماه ضیافت الهی و ماه دعا و مناجات و ایام لیالی قدر را گرامی داشت و آغاز سال جدید شمسی را به تمامی همکاران شادباش گفت.
دکتر لامعی با اعلام اینکه در سال سوم خدمت و اوج فعالیتها قرار داریم به سخن گوهربار حضرت امام علی(ع) که می فرمایند: الفُرصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ، فانتَهِزُوا فُرَصَ الخَیرِ، فرصت، چون ابر مى گذرد، پس، فرصتهاى کار خوب را غنیمت شمرید اشاره کرد و گفت: براساس فرمایش مقام عظمای ولایت، سال 1403 سال جهش تولید با مشارکت مردم است، در 12 سال اخیر فرمایشات رهبری معظم انقلاب درباره موضوع مهم اقتصاد بوده است. در مدلهای حکمرانی و توسعه کشورهای مختلف از جمله کشورهای توسعه یافته اقتصاد در جایگاه اول قراردارد و در ادامه حوزه نظامی، امنیتی و اجتماعی و فرهنگی و در ادامه حوزه سیاست قرار دارد. لذا گر بدنبال تحول در دانشگاه باشیم باید به سمت و سوی حوزه اقتصاد و برنامه و بودجه و مالی حرکت نماییم.
رئیس دانشگاه به نقش والای اندیشمندان و پیشکسوتان در ارتقای جایگاه دانشگاه اشاره کرد و گفت: در سال 1401 بودجه دانشگاه 289 میلیارد تومان بود و در سال 1402 به 450 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. ایشان اهمیت بودجه و جایگاه منابع مالی و اعتباری را برشمرد و گفت: تعاملات و رایزنی‌های گسترده ای در سطح استان و پایتخت برای افزایش بودجه و اعتبارات دانشگاه انجام شد. در میان دانشگاه های وزارت علوم دانشگاه بیرجند در جذب اعتبارات جایگاه 23 را با جذب 110 درصدی کسب کرد. دریافت 200 میلیارد تومان از مصوبات سفر ریاست جمهوری آغاز شده است که از این مقدار 37 میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه بیرجند از اواخر اسفندماه آغاز شده است.
وی به پرداخت رفاهیات نیز تأکید کرد و گفت:  تا پایان اردیبهشت ماه نیز 100 درصد رفاهیات پرداخت خواهد شد.
دکتر لامعی  گفت: در سال سوم مدیریت، افتتاح بسیاری از پروژه های عمرانی با همت مدیریت عمرانی انجام شود.
وی صعود 14 پله ای رتبه دانشگاه در سال گذشته را حاصل تلاش تمامی دانشگاهیان فرهیخته برشمرد و اعلام کرد: پیگیری های متعددی برای رفع مشکلات شهرک فرهیختگان صورت گرفته است که امیدواریم در سال جاری این موضوع حل گردد.
ایشان به حضور 600 دانشجوی بین الملل از کشور همسایه افغانستان در دانشگاه بیرجند اشاره کرد و بیان داشت: طی تفاهم نامه با دانشگاه اهل بیت(ع) از مهرماه جاری دانشجوی آفریقایی در دانشگاه بیرجند جذب خواهند شد و همچنین در هررشته 5 دانشجو از کشرهای مختلف را بورسیه خواهیم کرد. در جهت بین المللی سازی و جذب دانشجویان بین الملل، مجوز مرکز آموزش زبان فارسی(آسفا) اخذ گردیده است.
در بخش آموزشی 14 رشته جدید به رشته های دانشگاه بیرجند در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد و کارشناسی اضافه شده است. در سایه همراهی سرمایه های دانشگاه شاهد این هستیم که در سال جاری رشته ای از دانشگاه حذف نخواهد شد.
وی به افتخارات کسب شده در معاونت دانشجویی و امور بین الملل و دیگر بخشهای دانشگاه اشاره کرد و افزود: تمامی پروژه های عمرانی دانشگاه در حال حاضر فعال است.

آخرین ویرایش۱۸ فروردین ۱۴۰۳