امضا و تبادل قرارداد بورسیه صنعتی در دانشگاه بیرجند

۲۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۰۹:۱۱ کد : ۲۷۳۱۲ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۶۷۵
جلسه نهایی امضا و تبادل تفاهم نامه بورسیه صنعتی با حضور ریاست دانشگاه بیرجند، ریاست بنیاد نخبگان، ریاست سازمان صنعت معدن و تجارت و هم چنین نمایندگان شرکت‌های زغال سنگ پروده طبس، طلای کودکان و میناکان، صبح روز دوشنبه ۲۰ فررودین در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه بیرجند برگزار گردید.
امضا و تبادل قرارداد بورسیه صنعتی در دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی جلسه نهایی امضا و تبادل تفاهم نامه بورسیه صنعتی با حضور ریاست دانشگاه بیرجند، ریاست بنیاد نخبگان، ریاست سازمان صنعت معدن و تجارت و هم چنین نمایندگان شرکت های زغال سنگ پروده طبس، طلای کودکان و میناکان، صبح روز دوشنبه 20 فررودین در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه بیرجند برگزار گردید.
در این جلسه دکتر لامعی ریاست دانشگاه بیرجند ضمن عرض خوش آمدگویی به حضار، پیشاپیش فرارسیدن عید سعید فطر را تبریک عرض کرده و از زحمات آقای دکتر حسینی در جهت انعقاد قرارداد بورسیه صنعتی در سال جهش تولید با مشارکت مردم قدردانی و تشکر نمود. ایشان هدف اصلی بورسیه صنعتی را تربیت نیروی متخصص با تضمین آینده شغلی دانست و در پایان ضمن تشکر مجدد از واحدهای اقتصادی مشارکت کننده اظهار امیدواری نمود که با همکاری بنیاد نخبگان، سازمان صنعت، معدن و تجارت شاهد اتفاقات بهتری در این زمینه باشیم.
دکتر سیدجواد حسینی واشان معاون آموزشی با اشاره به فرایند بورس صنعتی که از اواخر اردیبهشت سال گذشته آغاز و در مرحله اول 150 نیاز اعلام و در مرحله بعد 80 سهمیه در دفترچه کنکور سراسری قرار گرفت، اعلام کرد: از این تعداد 250 نفر به دانشگاه معرفی شدند که پس از طی مراحل مصاحبه با داوطلبین در نهایت تعداد 5 نفر دانشجو به عنوان بورسیه نهایی دانشگاه بیرجند معرفی گردیدند. دکتر حسینی واشان در ادامه خاطر نشان کرد پس از ابلاغ قراداد اولیه توسط بنیاد نخبگان و برگزاری جلسات متعدد با شرکت ها جهت رسیدن به تفاهم مشترک در این زمینه؛ در نهایت به این جمع بندی مشترک رسیدیم و قراردادها برای امضا به شرکت ها ارسال گردید. ایشان ادامه داد که طبق ارسال شیوه نامه جدید اجرائی بورس صنعت و مشاغل مصوب 1402/1/19 وزارت علوم فراخوان اعلام نیاز صنایع و معادن در سامانه sib برای مقاطع ارشد تا 25 فرورودین‌ماه و برای مقاطع کاردانی و کارشناسی تا 15 اردیبهشت‌ماه اعلام گردیده و واحد‌های صنعتی می‌توانند درخواست خود را برای دانشجویان جدید و یا در حین تحصیل در سامانه اعلام نمایند تا انشاءالله سال آینده شاهد مشارکت بیشتر واحدهای صنعتی و جذب بیشتر دانشجو در این طرح باشیم.
در پایان جلسه ضمن ارائه سخنان نمایندگان شرکت ها و دانشجویان و بیان پیشنهادات؛ قراردادهای بورسیه صنعتی امضا و مبادله گردید.

آخرین ویرایش۲۱ فروردین ۱۴۰۳