چهـارمین همایش ملی پژوهشهای نوین در علوم دامی در دانشگاه بیرجند برگزار می‌گردد

۰۳ مهر ۱۴۰۳ | ۱۰:۲۹ کد : ۲۸۸۳۰ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۶۵
دبیر چهـارمین همـایش ملی پژوهشهای نوین در علوم دامی با محوریت تنش های محیطی، در نشست رسانه‌ای روز دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳، گفت: این همایش ۲۸ آذر ۱۴۰۳ در دانشگاه بیرجند برگزار می‌گردد.
چهـارمین همایش ملی پژوهشهای نوین در علوم دامی در دانشگاه بیرجند برگزار می‌گردد

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر سیدجواد حسینی واشان، دبیر چهـارمین همـایش ملی پژوهشهای نوین در علوم دامی با محوریت تنش های محیطی در جمع خبرنگاران، گفت: ابتکار این همایش برای اولین بار توسط دانشگاه بیرجند در سال ۹۴ گذاشته شد و اقدامات اولیه آن در سال ۹۳ استارت خورد و در شوراهای مختلف دانشگاه به تصویب رسید . 
دکتر حسینی واشان ادامه داد: اولین همایش ملی پژوهشهای نوین در علوم دامی در سال ۹۴ با موفقیت در دانشگاه بیرجند برگزار شد و دومین و سومین دوره همایش در سال ۱۳۹۷ و ۱۴۰۳ در دانشگاه بیرجند برگزار گردید و میزان مشارکت محققین، اساتید و دانشجویان بسیار خوب بود.
دبیر همایش بیان کرد: از سال ۱۴۰۲ پیشنهاد برگزاری چهارمین دوره همایش پژوهش‌های نوین علوم دامی به گروه علوم دام داده شد ؛ فراخوان اولیه این همایش از خرداد ماه به دانشگاه‌ها و محققین ارسال شد، سایت همایش از اوایل تیر ماه به بهره‌برداری رسید و پوستر همایش نیز تهیه شد.
وی اظهار کرد: از ابتدای مرداد ماه فرایند دریافت مقالات در سامانه همایش آغاز شده و تا ۱۰ مهر ماه ادامه خواهد داشت و سپس داوری مقالات و اعلام نوع پذیرش مقالات را خواهیم داشت . 
دبیر این همایش علمی تاکید کرد:  چهارمین دوره همایش ۲۸ آذر ۱۴۰۳ در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود که همکاری محققین، اساتید و دانشجویان حداکثری باشد.
دکتر حسینی واشان گفت: انتظار داریم که با بخش‌های اجرایی استان مثل سازمان جهاد کشاورزی ، سازمان دامپزشکی، نظام مهندسی کشاورزی و صندوق‌های حمایت از توسعه کشاورزی حمایت و همفکری لازم اتفاق بیفتد و همایشی در خور جایگاه دانشگاه بیرجند برگزار شود.
وی بیان کرد: در ادوار گذشته بخش‌های خصوصی استان، مجموعه کارخانجات خوراک دام و طیور، شرکت‌های تعاونی مرغداری استان، اتحادیه دامداران و مرغداران و خوشه‌های دام و طیور که در سطح استان فعال بودند حمایت بسیار خوبی را از برگزاری همایش داشتند.
حسینی اظهار کرد: فراخوان دریافت مقالات این همایش تا ۱۰ مهر ماه فعال خواهد بود و ما از تمامی پژوهشگران ملی دعوت می‌نماییم تا در حوزه‌های مختلف تغذیه دام و طیور، فیزیولوژی دام و طیور، پرورش و مدیریت تولید دام و طیور، اصلاح نژاد دام و طیور تنش‌های محیطی در دام و طیور، فناوری‌های هوشمند در صنایع دام و طیور، تهویه‌ی مطبوع دام و طیور و کاربرد افزودنی‌های جدید مثل گیاهان دارویی در تغذیه دام و طیور، مقالات خود را تنظیم نمایند.
ایشان همچنین اضافه کرد: پژوهشگران می‌توانند مقالات خود را به آدرس Conf.birjand.ac.ir/ncaras4  ارسال نمایند و پس از فرایند داوری نوع پذیرش مقالات اعلام خواهد شد . 
در ادامه، دکتر محمدرضا اکبری دبیر علمی همایش ضمن تاکید بر اینکه چهارمین همایش پژوهش‌های علوم دامی آذر ماه در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود از همکاران علوم دامی به دلیل چنین فعالیت‌هایی تشکر کرد . 
دکتر اکبری، گفت: برگزاری اینگونه همایش‌ها برای دانشگاه بیرجند به لحاظ معرفی دانشگاه و پتانسیل‌های آن، معرفی شهر بیرجند و استان، معرفی جاذبه‌های گردشگری و اقتصادی استان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری اهمیت بیشتری دارد . 
دبیر علمی همایش افزود: تیم سرداوران را در چهار مقوله تغذیه دام، تغذیه طیور، فیزیولوژی دام و طیور و اصلاح نژاد دام و طیور مشخص نموده ایم و برای زیر مجموعه ی این سرداوران  اساتید نخبه ی سراسر کشور را در نظر گرفته ایم.
وی ادامه داد: اخیراً دبیرخانه همایش بخش راهنمای داوری را تدوین کرده است که به زودی برای داوران ارسال خواهد شد تا بتوانیم همایش را درسطح  قابل قبولی داشته باشیم . 
ایشان تاکید کرد: در پایان از تمامی صنایع استان و نهادهای دولتی و غیردولتی که مرتبط با حوزه دام و طیور هستند درخواست داریم تا حمایت خود را دریغ نفرمایند تا به نحو مطلوب همایش را برگزار کنیم.

آخرین ویرایش۰۳ مهر ۱۴۰۳