در راستای سیاست های کلان مدیریت سبز در دانشگاه بیرجند صورت گرفت:

۴۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق ساختمان‌های دانشگاه بیرجند

۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۹ کد : ۴۴۴۱ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۹۸۵
با تعویض لامپ‌های کم بازده و موجود قدیمی با نوع فوق کم مصرف در بخشی از ساختمان‌های دانشگاه تا کنون ۴۰درصد در مصرب برق این ساختمان‌ها صرفه‌جویی شده است.
۴۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق ساختمان‌های دانشگاه بیرجند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، مهندس علی یعقوبی در مصاحبه خود با روابط عمومی دانشگاه گفت: تعویض لامپ‌های موجود قدیمی و کم بازده در دانشکده ادبیات و علوم انسانی با نوع فوق کم مصرف 36درصد کاهش مصرف انرژی را رقم زده است.

مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه در ادامه به نصب سنسورهای حرکتی در راهروهای سازمان مرکزی دانشگاه و خوابگاه توحید و تعویض لامپ های این خوابگاه با نوع فوق کم مصرف اشاره کرد و افزود: با تغییر ایجاد شده در خوابگاه توحید 43 درصد در مصرف برق به صورت ماهیانه صرفه‌جویی خواهد شد.

نصب سنسورهای حرکتی در ساختمان خوابگاه صدف 2 و تعویض لامپ‌ها در خوابگاه‌های دانشجویی صدف 1، 2 و تعویض چراغ های سرویس‌های بهداشتی در تمام مجموعه خوابگاهی صدف و چراغ های خوابگاه دانشجویی سرو 1 و 2  بخش دیگری از سخنان مهندس یعقوبی بود.

وی اعلام کرد: همچنین مجموعه کلاس‌های مشترک و تمامی لامپ‌های سالن مهندس امینی با هزینه 11 میلیون تومان به نوع فوق کم مصرف تغییر یافت و در همین راستا چراغ‌های قدیمی اداره رفاه دانشجویی، بایگانی آموزش، معاونت فرهنگی و اجتماعی، مجموعه آبی میلاد، آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی و کلاس 107 دانشکده کشاورزی نیز با نوع کم مصرف تعویض گردید.

مهندس یعقوبی عنوان کرد: به منظور صرفه‌جویی حداکثری در مصرف انرژی چراغ‌‌های دانشکده علوم با نوع فوق کم مصرف جایگرین شد که با انجام این مهم 32 درصد در مصرف برق این مجموعه صرفه‌جویی به عمل آمد.

وی با اشاره به تعویض پرژکتورهای روشنایی محوطه خوابگاه گلستان با نوع فوق کم مصرف عنوان کرد: تغییرات صورت پذیرفته با هزینه‌ای بالغ بر 450 میلیون تومان انجام شد که حاصل آن 40 درصد صرفه‌جویی در مصرف برق ساختمان‌های دانشگاه است.

آخرین ویرایش۱۷ شهریور ۱۳۹۸