برگزاری سه عنوان کارگاه‌ آموزشی در مرکز مشاوره و درمان

۲۶ آبان ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۴ کد : ۵۳۶۱ اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۹۶۷
کارگاه‌های مهارت‌های زندگی، برنامه‌ریزی و مدیریت زمان و انگیزش تحصیلی با محوریت عزت نفس در مرکز مشاوره و درمان دانشگاه بیرجند برگزار شد.
برگزاری سه عنوان کارگاه‌ آموزشی در مرکز مشاوره و درمان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بیرجند، دومین دوره از کارگاه‌های توانمندسازی تحصیلی با عنوان برنامه‌ریزی و مدیریت زمان، کارگاه مهارت‌های زندگی از مجموعه دوره های آموزشی آگاهی بخشی درباره مواد مخدر و سومین دوره از کارگاه های توانمندسازی تحصیلی با عنوان انگیزش تحصیلی با محوریت عزت نفس 21 و ۲۲ آبان در محل مرکز مشاوره و درمان برگزار شد.

ـ برگزاری کارگاه انگیزش تحصیلی با محوریت عزت نفس

دکتر محمدرضا اسدی‌یونسی عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند مدرس کارگاه انگیزش تحصیلی با محوریت عزت نفس ابتدا به تعریف انگیزش تحصیلی و نقش آن در زندگی و موفقیت افراد پرداخت.  
وی سپس ضمن پخش کلیپ آموزشی در مورد افزایش اعتماد به نفس، کاربرگ‌هایی در مورد خودشناسی، شناخت نقاط قوت و ضعف و منابع ایجاد اعتماد به نفس در افراد و ارایه­ی جملات ناتمام در مورد شناخت خود ارائه کرد.

ـ برگزاری کارگاه مهارت‌های زندگی

در کارگاه مهارت‌های زندگی، جواد بهشتی، مدرس کارگاه، در ابتدا ضمن گفتگوی صمیمانه با دانشجویان از آن­ها خواست که خود را معرفی و ضمن پرسش از دانشجویان در مورد میزان آشنایی‌شان با مواد مخدر و اثرات آن، توضیحاتی درباره انواع مواد مخدر و عوارض آن ارائه نمود.
وی در ادامه در مورد انواع شیوه‌های ارتباطی، ارتباط قاطعانه، مهارت نه گفتن و چگونگی استفاده از این مهارت در موقعیت‌های مختلف صحبت کرد و به سؤالات دانشجویان پاسخ داد.

ـ برگزاری کارگاه مدیریت و برنامه ریزی

دکتر لیلا طالب زاده عضو هیأت علمی دانشگاه بیرجند و مدرس کارگاه مدیریت و برنامه‌ریزی ابتدا به تعریف و بیان ضرورت برنامه‌ریزی تحصیلی پرداخت.
وی سپس گام‌های برنامه‌ریزی درست و انتخاب صحیح هدف و نکاتی در ارتباط با عوامل مؤثر بر موفقیت در اجرای برنامه ریزی تحصیلی را بیان کرد.

 

آخرین ویرایش۰۴ آذر ۱۳۹۸