در راستای رسالت اجتماعی دانشگاه و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شد:

برگزاری جلسه تعامل و همکاری دانشگاه بیرجند و دادگستری خراسان جنوبی

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۳ کد : ۹۶۶۲ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۴۲۷
جلسه هماهنگی جهت افزایش تعامل دانشگاه و دادگستری خراسان جنوبی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.
برگزاری جلسه تعامل و همکاری دانشگاه بیرجند و دادگستری خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، جلسه هماهنگی در جهت تعامل دانشگاه و دادگستری خراسان جنوبی امروز یکشنبه 16 شهریور 1399 با حضور دکتر احمد خامسان رئیس دانشگاه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین وحدانی‌نیا معاون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری استان و دکتر علی زنگویی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بیرجند در سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.
دکتر خامسان با اشاره به شعار «دانشگاه بیرجند، جامعه محور، مهارت‌آموز و کارآفرین» از مدیریت امور اجتماعی  و مرکز مشاوره و درمان، وجود گروه‌های آموزشی جامعه شناسی، روان‌شناسی، علوم تربیتی و حقوق، امکان حضور اعضای هیأت علمی در شرکت‌ها،  مؤسسات و ادارات به عنوان مأموریت پژوهشی و استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های اجتماعی، به عنوان مهم‌ترین ظرفیت‌های دانشگاه بیرجند جهت همکاری و تعامل با معاونت پیگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی قوه قضائیه نام برد.
وی همچنین از پیشنهاد حضور کارشناس زنان و خانواده آن معاونت در دانشگاه بیرجند استقبال کرد و پیشنهاد برگزاری همایش دوسالانه  جهت رصد آسیب‌های اجتماعی سطح استان را داد.
رئیس دانشگاه بیرجند ضمن تأکید بر تشکیل کارگروهی از کارشناسان دانشگاه بیرجند و معاونت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی برای تدوین برنامه اجرائی همکاری این دو نهاد در جهت کاهش آسیب‌‌های اجتماعی به لزوم عملیاتی شدن سریع تصمیمات این کارگروه اشاره کرد.
حجت‌الاسلام والسلمین وحدانی‌نیا نیز با اشاره به ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه بیرجند،  از ارتباط با نخبگان و جامعه دانشگاهی، بررسی مسائل پیشگیرانه در حوزه‌های فردی، قضایی و فرهنگی ،  برگزاری هیأت‌های اندیشه‌ورز با حضور نخبگان دانشگاهی، برنامه‌ریزی مشترک در حوزه‌های خانواده را به عنوان  مهم‌ترین  موارد  همکاری و تعامل دانشگاه با معاونت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی نام برد.

آخرین ویرایش۱۶ شهریور ۱۳۹۹