نشست مدرسان طرح ضیافت اندیشه اساتید با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

۲۴ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۵ کد : ۲۰۰۸۱ اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۲۴۸۵
اساتید مدعو طرح ضیافت اندیشه روز چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ با حضرت آیت الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار کردند.
نشست مدرسان طرح ضیافت اندیشه اساتید با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، حضرت آیت الله سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در دیدار با اساتید مدعو طرح ضیافت اندیشه دانشگاه بیرجند اظهار کرد: پیروان مکتب اهل بیت(علیه السلام) با همه غنای اعتقادی و فرهنگی اما چون منزوی بودند مهارت لازم را نتوانستند داشته باشند، انقلاب هم که به وجود آمد دشمن کار کرده مجرب تمام تلاش خود را برای نابودی آن انجام می‌دهد. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن برای فرصت‌گیری و فرصت‌سوزی از ترور تا تحمیل جنگ تحمیلی و راه اندازی داعش را برنامه ریزی کرد تا انسان‌های کارآمد را از این انقلاب بگیرد، افزود: اما آنچه مانده برگ برنده ای برای ما است در حالی که آثار شکست بر دشمن ظاهر شده است.
وی ادامه داد: دشمنان از همان اول آیه‌های یأس می‌خواندند که تاچند ماه دیگر کار ایران تمام است اما رهبر معظم انقلاب در همین دوران بیانیه گام دوم انقلاب را نوشتند.
آیت الله عبادی با بیان اینکه هر عملی که انسان انجام می‌دهد به صورت طبیعی یک پیوست فرهنگی و اعتقادی دارد، تصریح کرد: اکنون که فرصت پیدا شده است باید در آموزشگاه‌ها پایه اعتقادی که ریشه فرهنگی است، استوار شود.
وی افزود: اگر باورهای ناب مکتب اهل بیت(علیه السلام) تبیین شود خیلی می‌تواند در ثبات قدم و صبر انقلابی نقش داشته باشد و باقی امور فرهنگی بر آن متکی شود. وی ادامه داد: در کنار برنامه های استعماری دشمن و انواع و اقسام آسیب‌های که زدند، دولت ها مختلف با رنگ‌های گوناگون آمدند و سیاست انقلاب که بر اساس قانون اساسی باشد را دنبال نکردند و بر اساس سلیقه شخصی و حزبی عمل می کردند که فرصت‌ها را سوزاندند. امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در فرصت کنونی مسئولان رده اول کشور صادقانه می خواهند برای خدا و مردم کار کنند اما پیکره‌ها همراه نیست، تصریح کرد: اما با همه این حرف ها روی کار آمدن دولت سیزدهم مایه امیدواری است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه با انتقاد از مهاجرت دانشجویان تحصیل کرده ایران به کشورهای دیگر، گفت: اگر این نیروهای متخصص را در کشور پرورش دهیم و برای خدمت به انگلیس بروند این خودش هزینه است.
وی با تأکید بر اینکه امروز وقت تلاش است و در این چندسال قدم های خوبی برای برگزاری دوره‌های مهارتی در زندان ها و پادگان ها برداشته شده است، متذکر شد: اما اولویت با متخصصین است چرا که اسم آن سرمایه گذاری است و هم خود اینها سرمایه‌های کشور هستند.
آیت الله عبادی تأکید کرد: یکی از کارهای اهم دولت باید این باشد که جوانان تحصیل کرده را از این حالت پشت میزنشینی خارج کند و آنان را به کارآفرینی تشویق کنند و این کارها باید توسعه یابد و جرو برنامه های دولت قرار بگیرد.
امام جمعه بیرجند با اشاره به لزوم ایجاد سوله‌های کارآفرینی و مهارت آموزی در دانشگاه و خارج از آن، گفت: باید اینها در طرح کاردانشی صورت بگیرد و در کنار این قضایا مهارت دینی دانشجویان هم توسط افراد امین و ماهر ارتقا یابد.
ایشان در پایان بیان کرد: باید امروز قدر این فرصت خوب را بدانیم به شرط اینکه آن را نسوزانیم.
در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی جعفری ضمن عرض تسلیت ایام اربعین حسینی  و تشکر از حضور حضرت آیت الله عبادی در افتتاحیه طرح توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی(حامیم) و طرح ضیافت اندیشه اساتید گفت؛ امیدواریم اینگونه مباحث تاثیر خودش را بر کیفیت دانشگاه بگذارد. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند، گفت: مدرسین دوره درخواست داشتند با حضرت‌عالی دیدار داشته باشند و از رهنمودهای شما بهره بگیرند با توجه به ارزیابی‌ها در مجموع رضایت خوبی از دوره داشتیم که جا دارد از نظم و حضور اساتید تقدیر و تشکر نماییم. حجت الاسلام والمسلمین جعفری در قسمتی دیگری از سخنانش افزود: تدریس با رویکرد جهت‌گیری الهی از ترم جاری با مشارکت بیش از ۷۰ عضو هیأت علمی در رشته‌های مختلف دانشگاه  اجرا خواهد شد.
همچنین در این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر توانایی استاد طرح ضیافت اندیشه اساتید در قسمتی از سخنانش به اشتغال دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی اشاره کرد و گفت: مطالبه‌گری از مسئولان استانی، شهرستانی و پیوند بیشتر با دانشگاه در ایجاد امید بین اساتید و دانشجویان بسیار موثر است.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر هدایت‌نیا استاد طرح ضیافت اندیشه اساتید به مباحث خانواده از جمله آگاهی فنون و مهارت‌ها در انتخاب همسر و ارتباط همسر در سطح جامعه را بسیار ضروری دانست.
وی ادامه داد: این موج افزایش طلاق‌ها از جمله طلاق عاطفی و...به این دلیل است که آموزش‌های پیش از ازدواج و حین ازدواج به درستی اجرا نمی‌شود وی پیشنهاد کرد؛ حضور حوزه‌های علمیه با محوریت دفتر امام جمعه در مشاوره و تکنیک‌های مهارتی در امر ازدواج بسیار مهم و ضروری است.

آخرین ویرایش۲۴ شهریور ۱۴۰۱